خبرگزاری فارس: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر نفر باید حداکثر ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد اما نمی‏توان مالکیت افرادی که در گذشته تعداد زیادی سیم‌کارت خریده‏اند را مخدوش کرد، از این رو از شورای امنیت ملی خواسته شده مدیریت مالکیت‏های قبلی را تعیین تکلیف کند.

علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات برای ساماندهی سیم‏کارت‏ها و هویت دارندگان سیم‏کارت ‏اظهار کرد: طبق مقررات جدید، در حال حاضر کسی نباید بیش از ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اما درباره افرادی که در گذشته اقدام به خرید بیش از ۱۰ سیم‌کارت کرده‏اند، دیوان عدالت اداری حکمی را صادر کرده مبنی بر اینکه نمی‏توان برای گذشته مالکیت این دسته از دارندگان بیش از ۱۰ عدد سیم‌کارت را مخدوش کرد و این حرف منطقی است.

رئیس رگولاتوری ادامه داد: برای افراد قدیمی دارنده بیش از ۱۰ سیم‌کارت، سیم‌کارت‏ به شماره کد ملی صاحبان ثبت است و در سامانه رگولاتوری هر کس می‏تواند ببیند که چه تعداد سیم‌کارت به نامش ثبت شده است. عمیدیان تصریح کرد: درباره مدیریت مالکیت‏های قبلی گزارشی به کمیته ارتباطات شورای امنیت ملی ارسال شده که تکلیف آنها را با توجه به این حکم شورای‌عالی اداری مشخص کند و هر تصمیمی که در شورای امنیت اتخاذ شود تابع آن خواهیم بود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: هنوز تصمیمی در این باره به ما اعلام نشده است.