از اپل چه انتظاری داریم؟ شرکتی که با محصولات انقلابی‌اش جریان ساخت محصولاتی مثل پخش‌کننده موسیقی، تلفن همراه، تبلت و ساعت هوشمند را تغییر داده است. به گزارش آی‌تی ایران، در حالی که بسیاری انتظار دارند محصول بعدی که اپل به آن وارد شود خودرو باشد اما این امیدواری وجود دارد که محصول بعدی اپل یک دوربین با لنزهای قابل تعویض باشد.

اپل یک پرتفولیوی محصولی نسبتا سختگیرانه‌ای دارد و به راحتی وارد هر حوزه‌ای نشده ونمی‌شود اما چرا یک مقدار انشعاب انجام ندهد؟ تمام شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال کار روی خودرو است. چیزی که کاملا با مسیر محصولی فعلی آن متضاد است، بنابراین دلیلی وجود ندارد اگر خود اپل این قانون را درباره خودرو می‌شکند درباره دوربین عکاسی این کار را نکند.

اپل می‌داند چطور چیز خوب بسازد

هر چند مشخصاتی مثل مگاپیکسل، دیافراگم و سایز سنسور به فروش دوربین‌ها بسیار کمک می‌کنند و در واقع شاخص‌های اصلی فروش دوربین هستند اما پردازنده و کارکرد آن اغلب در این میان نادیده گرفته می‌شود. اپل بی شک یکی از بهترین دوربین‌های موبایل را در بین تلفن‌های هوشمند دارد و دلیل آن هم پردازش تصویر فوق‌العاده‌ای است که با ترکیب یک نرم‌افزار عالی نتیجه فوق‌العاده خلق کرده است. حالا حتی دوربین‌های آی‌فون نوع جدیدی از عکاسی موسوم به آی‌فون‌گرافی را به وجود آورده است.

عکاس‌ها عاشق اپل‌اند

اگر نگاهی به آمارهای عکس‌های قرار گرفته روی فلیکر بیندازید خواهید دید اپل در بین چهار دوربین از پنج دوربینی است که بیشترین عکس‌ها با آنها گرفته شده است (سامسونگ گلکسی اس ۵ در جایگاه چهارم است). این رویکرد به محصولات اپل برای عکاسی در کنار برندهای مطرح جهان عکاسی مثل کانن و نیکون صورت گرفته است. حالا اگر این آمار را در کنار آمارهای استفاده از آی‌فون در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا فیس‌بوک بگذارید بزرگی جایگاه اپل بین طرفداران عکاسی مشخص می‌شود.

خود اپل هم نسبت به عکاسان حرفه‌ای همواره توجه داشته است. روی دسک‌تاپ نرم‌افزار مشهور Aperture را دارد که یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای ادیت عکس و محبوب‌ترین ابزار عکاسان حرفه‌ای است. حتی نرم‌افزار تازه Photos هم بسیار ورای یک نرم‌افزار عادی برای ویرایش عکس‌های عادی است.

با چنین قابلیت‌هایی اپل پتانسیل بسیار بالایی برای ورود به بازار دوربین‌های حرفه‌ای دارد. محصولی که با ارتباط با محصولات دیگر این شرکت یک جریان انقلابی دیگر در یک عرصه رو به خمودی را ایجاد کند. این کاری است که پیش‌تر اپل در عرصه‌های دیگر انجام داده و به همین دلیل عکاسان حرفه‌ای از این شرکت چنین انتظاری دارد.