4800 سایت دولتی هدف حمله هکرها

خبرگزاری مهر: سرپرست مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای، گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۴۸۰۰ سایت دستگاه‌های اجرایی که مورد هدف هکرها قرار گرفته بود، شناسایی شد.

مسعود بیگلریان با اشاره به اقدامات مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) در راستای فرهنگ‌سازی امنیت فناوری اطلاعات در کشور گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی متولیان فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های اجرایی کشور، برگزاری کارگاه آموزشی سراسری کدنویسی امن با همکار دانشگاه‌ها و آگاهی رسانی و ارتقای سطح اطلاعات در راستای صیانت از خانواده و کودکان در فضای مجازی با همکاری آموزش و پرورش، از جمله برنامه‌های تعریف شده در این خصوص است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی و تشکیل گروه‌های واکنش رخداد و ارزیابی امنیتی سامانه‌های حساس و نیز ارائه راهکارهای امن سازی به دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که در حوزه مشاوره به دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف، به اجرا درآمده است.

بیگلریان ادامه داد: در همین راستا و طی دو سال گذشته، ۲۱۰ مورد امداد به دستگاه‌های اجرایی و اعزام ۳۵ تیم کارشناسی به دستگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات موجود و همچنین شناسایی و مقابله با بیش از۱۲۰۰ حمله فیشینگ صورت گرفته است.

سرپرست مرکز ماهر افزود: از سوی دیگر به بیش از ۴۸۰۰ سایت مورد هدف قرار گرفته از سوی هکرها، اطلاع‌رسانی شده و مشاوره لازم برای مقابله با این آسیب‌ها انجام شده است.