بنابر گزارش‏های منتشر شده از شرکت‌های تحقیقاتی، آمار فروش رایانه‏های مکینتاش اپل به پایین‏ترین نرخ خود در دو سال گذشته رسیده است.

این در حالی است که International Data Corp از کاهش رشد و رسیدن میزان رشد به ۴/ ۳ درصد فروش در مقایسه سال به سال خبر داده اما شرکت Gartner از رشد ۵/ ۱ درصدی می‏گوید. بر اساس گزارش Gartner شرکت اپل ۶/ ۵ میلیون دستگاه و بر اساس گزارش IDC این شرکت ۳/ ۵میلیون دستگاه به فروش رسانده است.

با این وجود بر مبنای تمام گزارش‏های منتشر شده، می‏توان اینچنین نتیجه گرفت که این کمترین میزان رشد در فروش رایانه‏های شرکت اپل از زمان سه‏ماه سوم سال ۲۰۱۳ است. این در حالی است که همچنان شاهد عملکرد نسبتا خوب اپل در بازار رایانه‏های شخصی هستیم. سهم این شرکت از حضور در این بازار از ۹/ ۶ درصد در سال گذشته حالا به ۶/ ۷ درصد رسیده است.

با این حال این اولین کاهش نرخ فروش از سال ۲۰۱۳ میلادی برای این شرکت به شمار می‏آید. یکی از دلایل موجود، افزایش ارزش دلار آمریکا است که همین امر باعث شده مک‏های عرضه شده در خارج از این کشور با قیمت بالاتری در معرض فروش قرارگیرند. آنچه از این گزارش‏ها مشهود است، عملکرد ضعیف اپل در ژاپن و البته در اروپا است.