کناره‌گیری مدیر ارشد مایکروسافت پس از همکاری ۲۷ ساله

رایورز: «سوما سوماسگار» مدیر مرکز Developer Division مایکروسافت پس از همکاری ۲۷ ساله با غول نرم‌افزاری جهان از این شرکت بیرون می‌رود.

«اسکات گاتری» مدیر مرکز خدمات سازمانی و ابری مایکروسافت اعلام کرد سوماسِگار یک خروج قریب‌الوقوع دارد و تصمیم گرفته است از تاریخ ۸ اکتبر یعنی کمتر از دو هفته دیگر برای همیشه با مایکروسافت خداحافظی کند.

گاتری می‌گوید که سوماسگار در نظر دارد با این خروج بخش جدیدی از زندگی خود را آغاز کند و در سابقه درخشان خود، اتفاقات بهتری را رقم بزند.

شرکت مایکروسافت هم‌اکنون روی طرح‌های انتقالی کار می‌کند و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که بر اساس آن تغییر ساختار اساسی و خبر رسمی خروج سوماسگار را طی چند هفته آتی اعلام کند. از آخرین اقداماتی که سوماسگار برای شرکت مایکروسافت ارائه کرد، می‌توان تولید ابزارها و خدمات مخصوص توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری را مورد توجه قرار داد.

او توانست زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، سری محصولات Visual Studio و سیستم NET. Framework را برای مایکروسافت توسعه دهد. سوماسگار همچنین به توسعه خدمات ابری و سازمانی مایکروسافت در کشورهای چین و هند کمک کرد و توانست پایه‌های مایکروسافت مدرن را شکل دهد.

او پیش از آنکه مدیریت مرکز Developer Division مایکروسافت را در اختیار بگیرد، در توسعه بخش اعظم قابلیت‌های داخلی سیستم عامل ویندوز ۸ مشارکت کرد.