شباهت اچ‌تی‌سی وان A9 با آی‌فون

فارنت: هرچند چندی پیش تصاویری از نمونه ساخته شده این میان‌رده اچ‌تی‌سی به بیرون درز کرده بود، با این حال تصاویر رندر شده جدید وان A۹ که قرار است به عنوان بنرهای تبلیغاتی از سوی AT&T مورد استفاده قرار گیرند بر شایعات شباهت بی‌بدیل آن نسبت به آی‌فون اپل می‌افزاید.

بر این اساس اچ‌تی‌سی وان A۹ دارای بدنه‌ای یکپارچه آلومینیومی با خطوط پلاستیکی برای آنتن‌دهی بوده و به نظر می‌رسد در آن از درگاه میکرو یو‌اس‌بی به جای یو‌اس‌بی- سی برای اتصال استفاده شده است؛ البته در این محصول خبری از بلندگوهای استریو معروف این شرکت در قاب جلویی همچون پرچمداران ۲۰۱۵ اچ‌تی‌سی نیست، با این حال سنسور اثر انگشت به مکان بهتری انتقال یافته است. شاید تنها تفاوت قابل رویت اچ‌تی‌سی وان A۹ نسبت به آی‌فون، قرارگیری لنز دوربین به همراه فلش در میانه قسمت بالایی باشد. البته این نکته را باید به یاد داشته باشید که اچ‌تی‌سی اولین بار ایده استفاده از خطوط پلاستیکی در گوشی‌های فلزی را مطرح کرد که پس از آن از سوی اپل مورد استفاده قرار گرفت از این رو نمی‌توان به این شرکت تایوانی لقب کپی‌بردار را نسبت داد.

انتظار می‌رود از این محصول با برخورداری از مشخصاتی همچون صفحه‌نمایش ۵ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی که توسط پوشش گوریلا گلس ۲.۵D از آن محافظت شده، تراشه میان رده اسنپ‌دراگون ۶۱۷، دو گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال در تاریخ ۲۸ مهرماه رونمایی شود.