رایورز: شرکت IBM با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مرکز ارائه خدمات چندگانه ذخیره‌ساز اطلاعات با نام Cleversafe را خریداری کرده است.دفتر مرکزی شرکت Cleversafe در شهر شیکاگو واقع است و بر‌اساس آخرین برنامه‌ریزی‌ها قرار شده از این پس به‌عنوان بخشی از مجموعه بزرگ IBM Cloud به فعالیت‌های خود ادامه دهد تا از فناوری‌های آن برای توسعه خدمات چندگانه پردازش ابری برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده شود.

شرکت Cleversafe که سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شد، در زمینه حافظه‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر اجسام تاکید دارد و از این رو فناوری‌های آن با دیگر خدمات ذخیره‌سازی ابری متفاوت است. این شرکت با داده‌ها به‌عنوان اجسام برخورد می‌کند و به همین خاطر نسبت به سیستم‌های سنتی بهتر آنها را مورد پردازش قرار می‌دهد.

سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات Cleversafe مبتنی بر الگوریتم‌هایی فعالیت می‌کنند که داده‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر جداسازی می‌کند و بر این اساس می‌توان اطلاعات را حتی در مورد یک کپی ساده هم شناسایی کرد. شرکت IBM در این خصوص توضیح داد این فناوری باعث می‌شود داده‌ها با هزینه بسیار ارزان و با ایمنی کامل ذخیره شوند.

شرکت IBM با استناد به بررسی‌های جدید مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرد هم‌اکنون ۸۰ درصد ابزارهای کاربردی که ساخته می‌شوند با هدف تحلیل کلان‌ داده‌ها در اختیار کاربران سازمانی قرار می‌گیرند و از آنها برای مدیریت حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات استفاده می‌شود.