قابلیت‌های جدید موبایل مایکروسافت

آی‌تی ایران: مایکروسافت در مراسم رونمایی از محصولات ویندوز ۱۰ از دو گوشی جدید خود پرده برداشت که قابلیتی بی‌نظیر دارند.

لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL یک ویژگی جالب به نام Windows Continuum دارند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا موبایل خود را به یک کامپیوتر تبدیل کنید. آنقدر این ویژگی خوب طراحی شده است که شما به راحتی نمی‌توانید تشخیص بدهید که با موبایل کار می‌کنید یا با لپ‌تاپ.

درعین حال موبایل شما نیز غیرفعال نمی‌شود. یعنی می‌توانید همزمان با حالت کامپیوتر و با دستگاه موبایل خود کار کنید. این امر با Microsoft Display Dock انجام می‌شود.

این دستگاه توسط USB Type-C به گوشی شما متصل می‌شود و همچنین دارای ۳ درگاه USB برای اتصال به موس، کیبورد، حافظه جانبی و... است. فقط کافی است از طریق HDMI این رابط را به یک تلویزیون متصل کنید تا صفحه ویندوز ۱۰ نمایان شود. علاوه بر اینها تمام فرمان‌های کیبورد هم مانند Ctrl+C برای کپی کردن و Alt+Tab برای حرکت بین پنجره‌ها به خوبی کار می‌کنند.

اگر بخواهیم با رقبا مقایسه کنیم، اپل با Handoff به شما امکان می‌دهد تا کار خود را با آی‌فون شروع کنید و روی کامپیوتر یا آی‌پد آن را ادامه دهید. بعضی اندروید دوستان هم تلاش کرده‌اند که با اضافه کردن موس و کیبورد، اندروید را به کامپیوتر تبدیل کنند اما نه اپل و نه گوگل فعلا توان تبدیل موبایل به کامپیوتر را ندارند.