دنیای اقتصاد: اگر قصد خرید آی‌مک دارید پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک هفته صبر کنید؛ چون اپل قرار است هفته آینده تازه‌ترین آی‌مک خود را به بازار عرضه کند.

بنا بر گزارش‌ها اپل آماده است تا جدیدترین محصولات مک‌ را به سبد پاییزی خود وارد کند و آی‌مک ۵/ ۲۱ اینچی ۴K هفته آینده عرضه می‌شود. حتی کسانی که قصد ندارند همین نسخه آی‌مک را خریداری کنند هم خوب است کمی صبر کنند، چون عرضه این مدل قیمت سایر مدل‌ها را هم تا اندازه‌ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. نسخه ۴K آی‌مک از نظر چهره درست شبیه آی‌مک فعلی است؛ اما صفحه نمایش آن ۴۰۹۶ در ۲۳۰۴ پیکسل و کارت گرافیکی پرسرعت‌تر است.

گفته می‌شود که این دستگاه به طور پیش‌فرض با سیستم عامل El Capitan یعنی جدیدترین سیستم‌عامل مجهز شده است. سال گذشته آی‌مک نسخه ۵K عرضه شد و امسال نسخه ۴K با قیمتی نسبتا بالاتر از مدل سال قبل عرضه می‌شود. اپل همچنین در حال کار روی مجیک ماوس محبوب خود هم هست که مجیک ماوس۲ نام دارد و گفته می‌شود به تکنولوژی لمس سه بعدی مجهز است. همچنین کیبورد بلوتوث جدیدی نیز با باتری بهبود یافته در دستور کار قرار دارد؛ اما مشخص نیست که آیا این ماوس و کیبورد جدید نیز با آی‌مک جدید عرضه خواهد شد یا نه؟