یک استارت‌آپ ایرانی در جمع برترین‌های «استارت‌آپ استانبول»

دنیای اقتصاد: یک استارت‌آپ ایرانی در میان برگزیدگان رویداد استارت‌آپ استانبول قرار گرفت.

استارت‌آپ «تسکولو» که یکی پلت‌فرم برای مدیریت تیم و پروژه است در کنار حدود ۱۰۰ استارت‌آپ دیگر از سایر نقاط جهان در این رویداد آموزشی یا رقابتی شرکت کرده بود و با راهیابی به جمع ۱۵ تیم اول در مرحله نهایی حضور پیدا کرد.در نهایت تسکولو موفق به کسب عنوان سوم این رویداد شد.

«استارت‌آپ استانبول» طی چند روز میزبان ده‌ها فعال استارت‌آپی از کشورهای مختلف بود و سخنرانان شاخصی نیز در آن به سخنرانی پرداختند. جان شواک یکی از مدیران فنی مایکروسافت در سخنانی گفت که این شرکت فضایی را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته است. او در عین حال امکانات برخی محصولات مایکروسافت مانند اژور (Azure ) را برشمرد و حتی گفت که ویژوال استودیو ۲۰۱۵ رایگان در اختیار همه قرار می‌گیرد.

کریس شرودر نویسنده کتاب«استارت‌آپ‌ها برمی‌خیزند» به نقش استارت‌آپ‌ها در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: بسیاری وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری و اهمیت بازار ایران می‌شد شروع به خندیدن می‌کردند اما باهوش‌ترها کار را شروع کرده‌اند. دیوید مک کلار بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری Startup ۵۰۰ که دیگر چهره‌ای شناخته شده برای بسیاری از استارت‌آپ‌ها و فعالان استارت‌آپی در سراسر جهان است هم یکی دیگر از سخنرانان این رویداد بود. او هم در صحبت‌هایش به ایران اشاره کرد و گفت استعدادهای زیادی در این کشور وجود دارد. مک کلار همچنین از قصدش برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های ایرانی بعد از پایان تحریم‌ها خبر داد.