ایسنا: عضو هیات‌مدیره شرکت پست با اشاره به نصب صندوق‏های جدید پستی، از حذف صندوق‏های قدیمی ظرف سه تا پنج سال آینده خبر داد. غلامرضا نجاری، گفت:

با توجه به رویکرد اتحادیه جهانی پست و در نظر گرفتن جنبه‏های مالی، الکترونیک و فیزیکی برای خدمات پستی، تغییری در بحث صندوق‏های پستی رخ داده و صندوق‏هایی با رویکرد سه‏بعدی طراحی شده‏اند. وی ادامه داد: در این صندوق‏ها قسمت انتهایی همانند صندوق‏های قدیمی برای ارسال نامه‏های عادی در نظر گرفته شده، اما تفاوت این بخش با صندوق‏های قدیمی آن است که صندوق‏های جدید به شکل هوشمند عمل کرده و پس از آنکه مرسوله‏ای به آنها انداخته شود، به اولین و نزدیک‏ترین مرکز پستی به‏طور هوشمند اطلاع‏رسانی می‏شود که در اولین فرصت نسبت به تخلیه صندوق مربوطه اقدام شود.

نجاری درباره قسمت فوقانی دستگاه‏های مذکور هم اظهار کرد: بخش فوقانی این دستگاه به خدمات مالی و الکترونیک مربوط می‏شود و کلیه خدمات دستگاه‏های ATM را به غیر از خدمات پرداخت انجام می‏دهد. عضو هیات‌مدیره شرکت پست ادامه داد: علاوه‌بر این خدمات پستی هم در این بخش تعبیه شده و در قالب استفاده از آن امکان فروش تمبر و رهگیری مرسوله نیز وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه نصب این صندوق‏ها از سوی بخش خصوصی پیگیری و انجام شده، عنوان کرد: براساس ایده و سرمایه‏گذاری بخش خصوصی از روز ۱۷ مهر ۳۰۰ دستگاه جدید در استان‏های مختلف نصب خواهد شد و تا پایان سال نیز ۳۰۰۰ نقطه روستایی کشور مجهز به صندوق‏های جدید می‏شود تا روستاییان بتوانند از این خدمات بهره‏مند شوند.