کاهش درد کمر با پیراهن هوشمند

شرکت آمریکایی Adela Health به‌تازگی از پیراهن هوشمندی پرده‏برداری کرده است که با اصلاح روش نشستن، به بهبود درد کمر کمک می‏کند.

به گزارش «ایسنا» انواع کمردرد به‌دلیل کم‌تحرکی و لم دادن به میز یا ایستادن زیاد در مقابل صفحه نمایش به‌صورت روزانه عارض می‌‏شود و پیراهن TruPosture با بهبود حالت نشستن یا ایستادن می‏تواند راه‏حلی برای این مشکل باشد.

مطالعه بیشتر در مورد وضعیت صحیح نشستن، باعث می‏شود که فرد کمی صاف‏تر روی صندلی خود بنشیند و این ایده TruPosture است.

درون این اختراع پوشیدنی جدید، نانوحسگرها و مواد چسبناک قابل تنفسی که قابل شست‌وشو در ماشین لباسشویی هستند تعبیه شده است. این حسگر برای اندازه‏گیری حرکت ستون فقرات با دقت نیم درجه طراحی شده و سپس در صورت لزوم، بازخورد زمان واقعی را برای کاربر ارسال می‏کند.

هنگامی که TruPosture تشخیص داد که فرد تمایل زیادی به لم دادن دارد، ارتعاشات را به منطقه مورد نظر می‏فرستد، به طوری که کاربر متوجه می‏شود کجا و چگونه باید صاف بنشیند. صاف نشستن‏، کمر را کمتر مستعد ابتلا به درد و خستگی می‏کند. نظارت فیزیکی و بازخورد در مرکز این ابزارهای پوشیدنی همچون سیستم دویدن هوشمند Sensoria قرار دارد، اما پیراهن TruPosture به جای ردیابی داده‏های تناسب اندام، بر ماهیچه‏های اصلی و هم‌ترازی ستون فقرات تمرکز کرده است.

TruPostureهمچنین با قابلیت اتصال بلوتوثی، داده‏های اندازه‏گیری شده را به نرم‌افزار رایگانی به همین نام ارسال می‏کند. از طریق این نرم‌افزار که با iOS، اندروید و تلفن‏های همراه ویندوز سازگار است، کاربران می‏توانند نمایش گرافیکی از ستون فقرات خود را در زمان واقعی ببینند و همچنین می‏توانند پیشرفت فردی را پیگیری کنند.

فناوری TruPosture همچنین حالت‏های بیشتری را برای کمک به کاربران در جهت بهبود وضعیت بدنی ایستاده، کششی یا یک حرکت خاص ارائه می‏دهد. کسانی که تمرین بیشتری می‏خواهند، می‏توانند درجه سختی این دستگاه را از مبتدی به متوسط یا پیشرفته تغییر دهند. پیراهن هوشمند TruPosture اخیرا در سایت Indiegogo برای جمع‏آوری بودجه ۵۰۰ هزار دلاری قرار گرفته است. متقاضیان در ازای یک پیراهن تکی TruPosture باید ۹۹ دلار بپردازند که این قیمت ۵۰ درصد ارزان‌تر از قیمت تک‌فروشی است و در ضمن آنها می‏توانند نوع پیراهن از قبیل مردانه یا زنانه، اندازه و رنگ آن را انتخاب کنند. اگر تولید و کیفیت محصول طبق برنامه‌ریزی پیش برود، متقاضیان می‌توانند انتظار محموله TruPosture را در ماه مه ۲۰۱۶ داشته باشند.