ژاپن نمایشگر 3/ 17 اینچی 8K خود را معرفی کرد

فارنت: صفحه ‏نمایش‏های Ultra High Resolution که تعداد پیکسل آنها ۴ برابر تعداد پیکسل در یک پنل ۴K یا ۱۶ برابر پیکسل‏های یک صفحه‏نمایش ۱۰۸۰p است به‏نظر گامی بلند در راستای بهبود تکنولوژی و کیفیت صفحه‏ نمایش‏ها به ‏حساب می‏آیند.

اگرچه اولین نسخه تجاری تلویزیون ۸K در قالب سایز ۸۵اینچ از سوی شارپ عرضه شد، اما به ‏نظر می‏رسد شرایط توسعه با رونمایی از صفحه ‏نمایش ۸K تولیدی ژاپن نمایشگر با سایز ۳/ ۱۷ اینچ تغییر خواهد کرد. ماژول تولیدی Japan Display از وضوح تصویر ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل در قالب ۳/ ۱۷ اینچ بهره می‏برد که تراکم ۵۱۰ پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت.

در مقام مقایسه، این عدد فقط ۱۲ درصد کمتر از تراکم ۵۷۷ پیکسل در هر اینچی است که در صفحه ‏نمایش با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دستگاهی مانند گلکسی S۶ سامسونگ مشاهده می‏شود که البته صفحه ‏نمایش یادشده از ابعاد ۱/ ۵ اینچ بهره می‏برد. دیگر مشخصه‏های این صفحه ‏نمایش شامل زاویه دید ۱۷۶ درجه‏ای، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، میزان نوردهی ۵۰۰cd/ m۲ و نهایتا نسبت کنتراست ۲۰۰۰:۱ است.

Japan Display معتقد است این صفحه ‏نمایش می‏تواند در کاربردهای پزشکی، موارد مرتبط با ویرایش ویدئو و البته به‌‏عنوان نمایشگر‏های ویژه بازی‏های رایانه‏ای مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود قیمت و زمان عرضه این محصول اعلام نشده است. این نمایشگر در نمایشگاه CEATEC ژاپن که در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.