همکاران سیستم: «تیم کوک» مدیرعامل اپل طی گفت‏وگوی دوستانه خود با «آرون لیوای» مدیرعامل شرکت Box در برنامه BoxWorks به برخی نکته‏های جالب در مورد این مساله اشاره کرد که چرا این شرکت بزرگ که برای مدت‏های طولانی فناوری‏های مصرفی تولید می‏کرد، هم‏اکنون به یک محور اصلی برای سازمان‏ها تبدیل شده است.

به گزارش وب‌سایت ZDnet، کوک گفت: «ما همیشه سعی کردیم ابزارهایی تولید کنیم تا از طریق آنها به مردم امکاناتی دهیم که بدون آنها نمی‏توانند انجام دهند. برای مدت طولانی زمانی که بازار به دو بخش خدمات خانگی و سازمانی تبدیل شد، ما تمرکز اصلی خود را بر کاربران خانگی قرار دادیم».

ولی کوک توضیح داد که این مساله تا اندازه‏ای فروکش کرده است و مردم دیگر به فناوری خود به اینگونه نگاه نمی‏کنند. در بازار کنونی هیچ گوشی هوشمند ویژه برای سازمان‏ها وجود ندارد و هیچ اتومبیل ویژه‏ای برای سازمان‏ها ارائه نشده است. در عوض، آنچه که باعث می‏شود دستگاه‏ها برای مصارف خانگی کاربری بالایی داشته باشند، همان مساله باعث می‏شود تا در حوزه سازمانی هم به خوبی عمل کنند.

بلندپروازی‏های اپل در حوزه خدمات سازمانی مربوط به پیش از همکاری با شرکت IBM می‏شود. کوک اظهار کرد که شرکت او از چندین سال قبل افزودن قابلیت‏های سازمانی به محصولات خود را آغاز کرد.

او گفت: «آنچه ما ارائه نمی‏دهیم مربوط به بخش‏هایی از مشکلات و درگیری‏های سازمان‏ها می‏شود که از آنها آگاهی نداریم. برای آنکه بتوانیم اقدامات قابل ملاحظه‏ای انجام دهیم، باید با افرادی دیگر همکاری کنیم. این مساله به این معنی است که باید ابزارهای کاربردی مناسب را برای سازمان‏ها ارائه دهیم. ما از این طریق می‏توانیم نحوه کار کردن مردم را عوض کنیم».