سونی اعلام کرده فردا یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‏های کنسول بازی پلی استیشن ۴ را انجام خواهد داد. این سومین به‌روزرسانی مهم این کنسول از زمان تولید است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، افزایش ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات و قابلیت‌های پخش آنی از جمله تغییرات انجام شده در پلی استیشن ۴ است.

همچنین از این طریق می‌توان بازی‌ها را در سرویس بازی یوتیوب به‌طور مستقیم مشاهده کرد یا در همین سرویس پخش کرد. ارسال ۱۰ ثانیه مهم از هر بازی به توییتر و ارائه درخواست برای دریافت، به اشتراک گذاری و پخش بازی یک دوست یا کل جلسه بازی وی از جمله دیگر امکانات پلی استیشن ۴ است.

ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در پلی استیشن به روز شده هم افزایش چشمگیری یافته و از یک به ۱۰ گیگابایت رسیده است. یکی دیگر از امکانات پلی استیشن ۴ برنامه همراه مخصوص رویدادها است که تقویمی در اختیار کاربران برای ثبت بازی‌های جدید و دیگر امور مختلف می‌گذارد.ایجاد جوامع خاص بازی برای تبادل تازه‌ترین اخبار و کلیپ‌ها و تصاویر از بازی‌های جدید هم از این طریق ممکن است.

ازجمله امکانات گذشته کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ می‌توان به امکان انجام بازی‌های آنلاین چند نفره، کنترل سیمی و بدون سیم و... اشاره کرد.