لپ‏تاپ‌های فوق سبک جدید ال‌جی که مجهز به ویندوز ۱۰ هستند از امروز برای اولین بار در آمریکا عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ال‌جی بیشتر به خاطر عرضه لوازم خانگی، تلویزیون و گوشی‌های هوشمند شهرت دارد، اما Gram Ultra PC توسط این شرکت با هدف خودنمایی در بازار لپ‌تاپ عرضه شده است.

در این لپ‌تاپ‌ها به جای تمرکز بر استفاده از امکانات لمسی جدید ویندوز ۱۰ یا دستیار صوتی آن بر ارتقای ویژگی‌های کلاسیک لپ‌تاپ‌ها مانند کاهش ابعاد و افزایش زیبایی ظاهر و نمایشگر تاکید شده است. لپ‌تاپ ۱۴ اینچی Gram که بزرگ‌تر از رقبایش مانند MacBook Air ۱۳ اینچی و Lenovo Yoga ۳ Pro نیست از دقت و وضوح تصویری ۱۰۸۰p IPS برخوردار بوده و وزن آن کمتر از یک کیلوگرم است. قیمت این لپ‌تاپ زیر هزار دلار است.

وزن Gram حتی از MacBook Air ۱۱ اینچی اپل هم کمتر است. این شرکت برای افزایش توان رقابت مدل ۱۳ اینچی این محصول با پردازنده Core i۵ اینتل، ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۸ گیگابایت RAM به قیمت ۸۹۹ دلار روانه بازار کرده است. قیمت مدل ۱۴ اینچی لپ‌تاپ یاد شده با پردازنده Core i۵ plus، ۱۲۸ گیگابایت حافظه و برخی امکانات جانبی دیگر ۹۹۹ دلار و با پردازنده Core i۷ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ۱۳۹۹ دلار خواهد بود. ظاهرا ال جی برای پایین نگه‌داشتن قیمت تمام شده لپ‌تاپ‌های مذکور از تازه‌ترین تراشه‌های اینتل موسوم به Skylake در آنها استفاده نکرده است. عمر باتری این لپ‌تاپ‌ها ۵/ ۷ ساعت است. بهره‌مندی از پورت HDMI و کارتخوان اس‌دی یکی دیگر از مزایای Gram است.