ادامه رونق فروش  در بازار جهانی تبلت‏ها

دنیای اقتصاد: رقابت در بازار فروش تبلت‌ها هنوز بر جای خود باقی است و آنچه از اخبار بازار این فناوری این روزها به گوش می‌رسد همچنان از ارائه جدیدترین مدل‏ها با قیمت‌هایی که گاه کاهش یافته حکایت می‌کند که نشان می‌دهد شرکت‌های سازنده هنوز هم به دنبال جلب نظر خریداران در این بازار هستند. در هفته‌های اخیر کمپانی‏های موفق در بازار تولید تبلت‏های پیشرفته از جدیدترین ابداعات خود در این زمینه رونمایی کردند که در ادامه به معرفی برخی از آنها پرداخته شده است.

آمازون و تبلت‌های جدیدش

وقتی بحث بر سر تصاحب بازار است همه شرکت‌های رقیب این نکته را در نظر دارند که در کنار ارائه یک محصول با کیفیت و قابلیت‌های به روز باید برای پایین آوردن قیمت برای مصرف‌کننده نیز جایی در نظر بگیرند به همین دلیل است که کمپانی آمازون از مدتی پیش با اعلام این خبر که یک تبلت ارزان‌قیمت ۵۰ دلاری در راه دارد خریداران را منتظر گذاشت. حالا و در آخرین اخبار اعلام شده از سوی این کمپانی چهار تبلت جدید معرفی شده که یکی از آنها تنها ۵۰ دلار قیمت دارد.این دستگاه یکی از جدیدترین محصولات سری Fire آمازون است که به‏زودی وارد بازار رقابت می‌شود.

البته پیش از هرچیز باید بدانید که آمازون این محصول را در بسته‏بندی‏های شش‏تایی عرضه می‌کند. با این حساب مصرف‌کنندگان این محصولات برای خرید این بسته‏بندی‏ها تنها هزینه ۵ دستگاه را پرداخت می‏کنند و تبلت ششم را به‏طور رایگان دریافت می‏کنند.

براساس اخبار منتشر شده، علاقه‏مندان به این محصول از روز جمعه ۳مهر ماه برای پیش‏خرید این تبلت ۵۰ دلاری ثبت‏نام کرده‌اند. همچنین بنابر گفته‏های آمازون، این شرکت محصولات پیش‏خرید شده را از ۸مهر برای خریداران ارسال خواهد کرد.

آمازون در این محصول از یک صفحه‏نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل استفاده کرده است. در این تبلت ارزان‏قیمت یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی به‏کار گرفته شده است. شرکت سازنده برای تامین توان پردازشی این محصول از چیپست مدیاتک مدل MT۸۱۲۷ که در آن یک پردازنده چهار هسته‏ای با سرعت ۳/ ۱ گیگاهرتز قرار دارد، استفاده کرده است.

همچنین در این محصول از دو دوربین اصلی و سلفی با کمترین میزان کیفیت استفاده شده است. آمازون معتقد است باتری این تبلت در استفاده‏های متوسط تا ۷ ساعت دوام دارد. پیش از این هم برخی از جزئیات سخت‏افزاری و ویژگی‏های این تبلت به‏بیرون درز کرده بود.

این شرکت در جریان مراسم رونمایی از محصولات خود یک تبلت ۸ اینچی با قیمت ۹۹/ ۱۴۹ دلار و یک تبلت ۱۰ اینچی با قیمت ۹۹/ ۲۹۹ دلار را هم معرفی کرده است. این شرکت همچنین یک تبلت ۷ اینچی مخصوص کودکان را با قیمت ۹۹/ ۹۹ دلار معرفی کرده است.

یک تبلت ۱۳ اینچی ZTE

در هفته اخیر کمپانی ZTE برای ارائه یک تبلت ۱۳ اینچی اعلام آمادگی کرده که از محصولات Axon است.

اخیرا مشخصات این محصول از بنچمارک GFXBench فاش شده که گفته می‌شود مربوط به همان تبلت است.

طبق نتایج به دست آمده تبلت ZTE نمایشگری ۷/ ۱۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل داشته و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با ۱۶۰ppi خواهد بود؛ همچنین چیپست بالارده اسنپدراگون ۸۱۰ شامل پردازنده ۸هسته‏ای با قدرت پردازشی ۹/ ۱ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰ در کنار حافظه رم ۳ گیگابایتی و فضای ذخیره‏سازی به میزان ۳۲ گیگابایت (با قابلیت افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت) بخش سخت‏افزاری این گجت را تشکیل می‏دهند. همچنین از امکانات تصویربرداری این تبلت نیز می‏توان به دوربین اصلی ۷ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه اشاره کرد؛ ضمنا سیستم عامل این تبلت اندروید ۵.۰.۲ بوده و به فناوری‏های ارتباطی ۴G LTE و NFC نیز مجهز است. کمپانیZTE هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول را به صورت رسمی منتشر نکرده است.

ارائه نسخه ۱۰ اینچی تبلت G Pad II

شرکت ال جی که یکی از پیشتازان تولید تبلت در بازار جهانی است در نمایشگاه IFA که یک ماه گذشته برگزار شد اعلام کرد تبلت ۸اینچی G Pad II آماده استفاده است اما حالا خبر رسیده که این شرکت نسخه ۱۰ اینچی این تبلت را رونمایی کرده است.

از مشخصات این تبلت می‏توان به وجود یک چیپست چهار هسته‏ای اسنپدراگون ۸۰۰ با فرکانس کاری ۲.۲۶ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۳۰، صفحه‏نمایش WUXGA با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰، ۲ گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۲ ترابایت و باتری ۷۴۰۰ میلی‏آمپرساعتی اشاره کرد.

از لحاظ دوربین هم تبلت ال‏جی از یک دوربین اصلی با سنسور ۵ مگاپیکسلی در پشت خود بهره برده و دوربین جلوی آن سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد. همچنین G Pad II از نسل ۴ ارتباطات مخابراتی پشتیبانی کرده و مجهز به بلوتوث نسخه ۱/ ۴، Wi‌-Fi ۸۰۲.۱۱ a/ b/ g/ n/ ac، به همراه درگاه کارت میکرو اس‏دی و GPS/ A-GPS است و با وزنی ۴۸۷ گرمی، ابعادی معادل ۳/ ۲۵۴×۱/ ۱۶۱×۸/ ۷ میلی‏متر دارد.

آن‌طور که سازندگان ال‏جی می‌گویند این تبلت در مقایسه با تبلت‏های با سایز مشابه، نازک‏ترین ضخامت را دارد. همچنین این تبلت ال‏جی سیستم‏عامل محبوب اندروید نسخه ۵.۱.۱ با رابط کاربری ال‏جی را اجرا کرده و دارای قابلیت‏های نرم‏افزاری نظیر حالت خواندن، دو پنجره همزمان در کنار هم و نصب پیش‏فرض نرم‏افزارهای مایکروسافت آفیس است. LG G Pad II ۱۰.۱ قرار است در دو نسخه وای فای و ۴G با رنگ برنز درخشان به بازار عرضه شود و انتظار می‏رود قیمتی حدود ۳۶۰ دلار داشته باشد.