خبرگزاری فارس: یک متقاضی اپراتور مجازی موبایل با اشاره به ۵۰ شرکت متقاضی دریافت این پروانه گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت شبکه ۳ اپراتور اصلی موبایل، شرکت‌های محدودی موفق به اخذ پروانه خواهند شد.

محمد تهرانی درباره اقدام وزارت ارتباطات برای ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه اظهار کرد: واگذاری پروانه‌های جدید در حوزه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) اقدام صحیح و معقولی است. این کارشناس مخابرات با اشاره به روال واگذاری پروانه‌های MVNO گفت: اسناد در اختیار عموم قرار داده شد و شرکت‌های متقاضی طبق اسناد، مدارک لازم را آماده و به رگولاتوری ارسال کردند. وی که شرکت متبوع‌اش متقاضی دریافت پروانه اپراتور مجازی موبایل است، با اشاره به اینکه طبق اعلام رسمی رگولاتوری، ۵۰ شرکت اسناد را به رگولاتوری تحویل داده‌اند و متقاضی دریافت پروانه MVNO هستند، گفت: رگولاتوری پس از بررسی مدارک ۵۰ متقاضی، شرکت‌های حائز شرایط را معرفی می‌کند و به آنها موافقت‌ اصولی می‌دهد و ضمانت‌نامه‌ای نیز دریافت می‌کند.

تهرانی تصریح کرد: سپس شرکت‌های دارای موافقت اصولی وارد مذاکره با اپراتورهای اصلی تلفن همراه (MNO) می‌شوند و هر شرکت که بتواند با یکی از ۳ اپراتور به توافق برسد، پروانه می‌گیرد و باید حق پروانه MVNO را نیز بپردازد. وی تاکید کرد: از این رو خسارت مالی متوجه شرکت‌هایی که در نهایت موفق به اخذ پروانه MVNO نمی‌شوند، نخواهد شد. وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت اپراتورهای میزبان تلفن همراه (MNO) در بخش دسترسی، آنها نمی‌توانند با همه متقاضیان MVNO توافق کنند و به آنها سرویس بدهند، در نتیجه هر اپراتور با تعداد محدودی MVNO توافق خواهد کرد. تهرانی ادامه داد: در نهایت نیز رگولاتوری باید به MVNOهایی که با MNOها به توافق رسیده‌اند پروانه بدهد و بنابراین احتمالا همه ۵۰ متقاضی MVNO پروانه نخواهند گرفت.