اقتصاد نیوز: وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است: قیمت اینترنت مناسب ماهانه باید کمتر از ۱۰ هزارتومان باشد. متاسفانه درحال حاضر نه‌تنها هزینه‏ها بالاست، بلکه خدمات اینترنت با کیفیت مناسب ارائه نمی‏شوند.

محمد سلیمانی پیرامون کیفیت پایین اینترنت و اختلالات در شبکه اینترنت کشور، اظهار کرد: در بحث کیفیت و خدمات مناسب اینترنت، راهکارها مشخص است و تا زمانی‏که شبکه ملی اطلاعات در کشور راه‏اندازی نشود، این مصیبت‏ها، نگرانی‏ها و خدمات نامناسب ادامه خواهد داشت. وزیر پیشین ارتباطات معتقد است: باید مسوولان مربوطه عملکرد خود در راه‏اندازی شبکه ملی اطلاعات را در راس‏کار قرار دهند، خصوصا در حال حاضر که با تصویب مجلس تمامی درآمدهای ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور که در سال جاری مبلغی بالغ بر ۵۷۰۰ میلیارد تومان بوده، در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‏گیرد پس این وزارت با درآمد بسیار کلانی روبه‏رو است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با این مبلغ می‏توان در زمینه رفع نارسایی‏ها و ارتقای کیفیت شبکه اینترنت، انقلاب کرد، ‏ گفت: درآمدها و مبلغی که به وزارتخانه پرداخت می‏شود باید صرف توسعه، گسترش و تنوع خدمات و... شود.

او درباره قیمت اینترنت هم گفت: در حال حاضر اگر یک اینترنت با سرعت و کیفیت قابل قبول بخواهید بعید می‏دانم بتوانید کمتر از ۴۰ هزار تومان در ماه پرداخت کنید که در سبد خانوار ایرانی هزینه بالایی محسوب می‏شود.