رویداد ورزشی پرتاب تلفن همراه در فنلاند

فارنت: اکثر کاربران گوشی‏های هوشمند در زمان خرید گوشی‏های جدید به دنبال یافتن برچسب‏های ویژه صفحه‏نمایش و البته گاردهای محافظ یا کیس‏ها و کیف‏های مخصوص هستند تا گوشی خود را تا حد امکان در برابر هر گونه آسیب و ضربه محافظت کنند.

با این وجود در کشور فنلاند کاربرانی هستند که کاملا عکس این عمل می‏کنند. به طوری که رقابت‌های جهانی پرتاب گوشی‏های همراه از سال ۲۰۰۰ تا کنون در شهر Savonlinna در قسمت جنوب شرقی فنلاند برگزار شده و این مکان میزبان ورزشکارانی از این کشور و دیگر کشورهای اروپایی بوده است. در قالب این مسابقه کاربران می‏توانند گوشی‏های قدیمی و فرسوده خود را به‌منظور رقابت با سایر شرکت‏کنندگان به دورترین نقطه پرتاب کنند.

مرکز محلی بازیافت نیز که با برگزارکنندگان مسابقه همکاری نزدیکی دارد این گوشی‏های هوشمند را به‏منظور بازیافت مجدد جمع‌آوری می‏کند. از سوی دیگر حاضران و شرکت‏کننده‏ها می‏توانند در این رویداد یک گوشی هوشمند جدید نیز خریداری کنند و البته جوایزی نیز به برندگان اهدا خواهد شد.همانند هر مسابقه دیگر، قوانینی خاص نیز بر این رقابت‌ها حاکم است. در این مسابقه می‏توانید هر مدل گوشی از هر برندی را استفاده کنید و البته برای پرتاب باید در محدوده‏ای مشخص قرارگیرید و از آن خارج نشوید. هیات داوران صحیح بودن پرتاب یا پرتاب اشتباه را تشخیص خواهند داد و البته برنده رقابت را مشخص می‏کنند. از سوی دیگر این داوران وضعیت فیزیکی و روحی شرکت‏کننده را مورد بررسی قرار می‏دهند تا وی با شرکت در این مسابقه برای خود یا سایرین مشکلی ایجاد نکند. در سال ۲۰۱۳ کلیه برندگان در دسته مردان فنلاندی بودند. بیشترین پرتاب به ترتیب ۷۳/ ۹۷، ۸۸/ ۸۷ و ۰۹/ ۸۶ متر بود. در دسته زنان نیز پرتاب‌های گوشی ۴۱/ ۴۰ متر، ۸۸/ ۳۹ مترو ۶۹/ ۳۶ ثبت شده بود.