آی‏تی ایران: هفته گذشته اپل در مراسم معرفی آی‌فون‏های جدیدش اعلام کرد که سیستم‌عامل جدید آن یعنی iOS۹ ۱۶سپتامبر منتشر می‏شود. به این ترتیب تمام کاربران iOS در جهان از روز چهارشنبه هفته گذشته توانستند سیستم‌عامل خود را به روز کنند. اما زمان این به‌روزرسانی براساس دفعات قبلی ساعت یک بعدازظهر به وقت شرق و ۱۰ صبح به وقت غرب آمریکا خواهد بود. برای کاربران ایرانی زمان به‌روزرسانی این سیستم‌عامل ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه شب بود .

اما چه دستگاه‏هایی از اپل قابل به روز رسانی به این سیستم‌عامل جدید خواهد بود؟ براساس اعلام شرکت اپل دستگاه‏های آی‌فون مدل ۴s,۵,۵c,۵s,۶,۶plus از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‏کنند همچنین در میان تبلت‏های این شرکت سیستم iOS۹ روی آی‏پدها نسخه ۲، ۳،و۴ وipad air، ipadair۲,ipadmini,ipad mini۲,ipadmini۳، قابل نصب است. کاربران دستگاه ipod touch نسل ۵ نیز می‏توانند این سیستم‌عامل جدید را دریافت کنند.. اما به خاطر داشته باشید که نمی‏توانید iOS۹ را به iOS۸ برگردانید.اما در مقابل به‌روزرسانی برای سیستم‏عامل۹ iOS ، براساس خبرهای شنیده شده، به روز رسانی سیستم‌عامل ساعت اپل به تاخیر افتاده است .به‌روزرسانی سیستم‌عامل Watch OS ۲ نخستین به روزرسانی مهم برای ساعت اپل بعد از معرفی آن است که ظاهرا یک باگ نرم‏افزاری باعث به تاخیرانداختن عرضه آن شده است.

یک سخنگوی اپل با تایید این تاخیر به Vege گفت: ما در برنامه‏نویسی این سیستم‏عامل یک باگ کشف کرده‏ایم که رفع آن زمان بیشتری از آنچه تصور می‏کردیم گرفته است. به همین دلیل برای اصلاح آن مدتی زمان می‏برد. وی گفت : این سیستم‌عامل به زودی عرضه می‏شود. این سخنگوی اپل به این اشاره نکرد که این باگ چه بوده است.