تسنیم: معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد درخواست رسمی مخابرات برای بازگشت تعرفه‌ها به قبل از همکدسازی تلفن ثابت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نرسیده است. او در این خصوص تاکید کرد اگر چنین درخواستی مطرح و قرار باشد اوضاع به سابق برگردد فقط بحث مربوط به تعرفه‌ها نبوده و به تبع آن باید خیلی از موارد به حالت قبل بازگردد.

علی‌اصغر عمیدیان در خصوص ایجاد محدودیت مخابرات برای شرکت‌های اینترنتی پرسرعت گفت: پیش از این در پروانه شرکت مخابرات و همچنین پروانه ارتقای این شرکت تاکید شده بود که لازم است مخابرات امکانات عمومی را که در اختیار دارد به سایر ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت نیز بدهد. مخابرات نیز تاکنون نشست‌های مختلفی با شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت داشته و در این زمینه قرار‌دادی تنظیم شده است.

وی در ادامه افزود: اما در یک بند این قرار‌داد میان دو طرف اختلاف‌نظر‌هایی وجود دارد و از آنجا که در گذشته پیش‌بینی شده بود اختلاف میان این دو گروه به سازمان تنظیم مقررات ارجاع داده شود تا این سازمان تصمیم نهایی را اتخاذ کند، اکنون بررسی این موضوع در مراحل نهایی قرار دارد. البته ما منتظر این مرحله نشدیم و پیش از آن تذکرات کافی را به مخابرات دادیم؛ چرا که این سرویس باید ارائه شود. عمیدیان یادآور شد: پیگیری این مساله روند قانونی می‌خواهد؛ ما اصلا دوست نداریم ادبیات‌مان به این شکل باشد که مواردی مانند تذکر، توبیخ، محدود‌کردن پروانه یا مواردی از این دست مورد توجه قرار گیرد زیرا در زمان تدوین قوانین در سازمان تنظیم مقررات نمایندگان خود شرکت‌ها نیز حضور داشته‌اند.