فارنت: پیش از این تصاویری غیررسمی از گوشی هوشمند جدید سری لومیا مایکروسافت با صفحه‌نمایش ۷/ ۴ اینچی و مدل RM-۱۱۲۷ بر روی وب‌سایت Zauba قرار گرفته بود و اکنون به‌نظر می‌رسد اطلاعاتی کامل‌تر از این دو دستگاه هوشمند که یکی به قابلیت استفاده از یک سیم‌کارت و دیگری به قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت (در قالب مدل RM-۱۱۲۸) تجهیز شده، منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد این دستگاه هوشمند در دسته گوشی‌های رده پایین تا میان‌رده قرارگیرد و با عنوان مایکروسافت لومیا ۵۵۰ روانه بازار شود.

جزئیات این مدل از سوی پایگاه داده‌ای یکی از توزیع‌کنندگان محصولات مایکروسافت منتشر شده و البته هنوز مورد تایید رسمی این شرکت قرارنگرفته است. همانند اطلاعاتی که پیش از این از مدل‌های RM-۱۱۲۷ و RM-۱۱۲۸ بر روی وب‌سایت Zauba و GFXB منتشر شده بود، داده‌های اخیر نیز حکایت از آن دارند که لومیا ۵۵۰ از صفحه‌نمایش ۴/ ۷ اینچی و فضای ذخیره‌سازی ۸ گیگابایت بهره خواهد برد. مشخصاتی که پیش از این برای این گوشی هوشمند ۴/ ۷ اینچی اعلام شده بود شامل بهره‌مندی از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل ( و یا احتمالا ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل) و البته بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون ۲۱۰ و یک گیگابایت رم است. در قسمت پشتی از دوربین ۵ مگاپیکسلی و در قسمت جلویی نیز از دوربین ۱/ ۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

لومیا ۵۵۰ از قابلیت ارتباطی ۴G LTE نیز پشتیبانی خواهد کرد و ویندوز ۱۰ موبایل نیز به‌طور پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد بود.