ایسنا: شرکت اپل اعلام کرد که سفارشات اولیه برای آی‌فون‌های جدید این شرکت به شکلی است که رکورد ۱۰ میلیون سفارش برای آی‌فون‌های قبلی در هفته اول فروش شکسته خواهد شد.

اپل تعداد سفارشات اولیه دریافت شده برای دو آی‌فون جدید ۶S و ۶S پلاس را اعلام نکرده است. تحلیلگران انتظار دارند در ۲۴ ساعت نخست پیش‌فروش این گوشی‌ها ۵/ ۴ میلیون سفارش ثبت شود. در اولین روز فروش آی‌فون‌های ۶ و ۶ پلاس در سال گذشته چهار میلیون سفارش به ثبت رسیده بود.

اپل دریافت سفارش برای آی‌فون‌های جدید را از روز شنبه این هفته شروع کرده و عرضه این دو گوشی را از ۲۵ سپتامبر آغاز خواهد کرد. شرکت اپل اعلام کرد در تلاش برای تامین تقاضای آی‌فون ۶S پلاس است که سفارش برای آن در دوره پیش فروش بالاتر از پیش‌بینی این شرکت بوده است. ترودی مولر، سخنگوی اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارشات اولیه از سراسر جهان این هفته بسیار بالا بوده است. شرکت اپل پس از فروش متزلزل آی‌فون ۶ و ۶ پلاس در سال گذشته با این ابهام مواجه شد که آیا می‌تواند روند فروش خود را در سال‌جاری احیا کند. کالین گیلیس، تحلیلگر بازار تلفن همراه می‌گوید: شرکت اپل همیشه از فروش فوق‌العاده گوشی‌های جدید خود از سوی طرفداران پر و پا قرص و مشتریانی که منتظر یک به‌روزرسانی از سوی این شرکت هستند، برخوردار بوده است.