گوشی جدید سامسونگ با تراشه اکسینوس

خبرگزاری مهر:‌ سامسونگ اسمارت فون جدید خود با نام «گلکسی اس ۷» را با پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ و در دو نسخه متفاوت عرضه خواهد کرد.

در روزهای گذشته شایعات بسیاری درباره محصول جدید سامسونگ یعنی Galaxy S۷ منتشر شده بود، اما نتایج اعلام شده در بنچمارک اطلاعات دقیق‌تری از این محصول را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر دو نسخه در حال آزمایش بوده و ممکن است تا عرضه نمونه نهایی تغییرات بسیاری در آنها اعمال شود.

سامسونگ پس از عرضه Galaxy S۶ به دنبال ساخت محصول جدیدی در همین سری و Galaxy S است.

دو اسمارت فون Galaxy S۶ و Galaxy S۶ edge تنها در یک نسخه مجهز به پردازنده ۸ هسته‌ ای Exynos ۷۴۲۰ عرضه شدند. هر دو پردازنده اکسینوس ۷۴۲۰ و اسنپ‌دراگون ۸۱۰ ساختار مشابهی داشته و به ۴ هسته Cortex A۵۷ با فرکانس کاری ۱/ ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A۵۳ با فرکانس کاری ۵/ ۱ گیگاهرتز مجهز بودند.

سامسونگ تجربه خوبی در استفاده از تراشه اکسینوس ۷۴۲۰ بر گلکسی‌های اس ۶ و گلکسی نوت ۵ داشته، در نتیجه تصمیم گرفته تا محصول جدید خود را نیز با تراشه اکسینوس عرضه کند.

نتایج منتشر شده از سوی Benchmark نشان می‌دهد، Galaxy S۷ در دو نسخه متفاوت و با پروژه‌های Lucky و Lucky -LTE که هر دو با پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ و به کد Mongoose مجهز شده‌اند، عرضه می‌شوند. نسخه معمولی به ۳ گیگابایت و نسخه LTE از رم ۴ گیگابایتی برخوردار است.

اکسینوس ۸۸۹۰ در نمونه بدون LTE امتیاز بیشتری را از آن خود کرده است، اما همانطور که از اطلاعات جدول برمی‌آید، فرکانس پردازنده در این مدل ۵/ ۱ گیگاهرتز بوده و کمی بالاتر از نسخه LTE با فرکانس ۳۸/ ۱ است، اما در نهایت باید تا اعلام رسمی از سوی این کمپانی منتظر ماند.