آژانس فضایی آمریکا(ناسا) درصدد است تا با همکاری شرکت هارمونیک اولین شبکه تلویزیونی UHD را در آمریکای شمالی راه‏اندازی کند.

به گزارش «ایسنا» شرکت ارتباطات زیرساخت هارمونیک که رهبر جهانی در عرصه ویدئو است، این شبکه غیرتجاری را با کیفیت فوق‏العاده عالی برای ارائه تصاویری از فضا افتتاح خواهد کرد.

منبع تصاویر با کیفیتی که قرار است از این شبکه پخش شوند، فیلم‏هایی هستند که از ایستگاه فضایی بین‏المللی و سایر ماموریت‏های ناسا تولید خواهند شد.‏ این شبکه UHD پس از انجام آزمایش‌های اولیه در ۱ نوامبر امسال (۱۰ آبان) افتتاح می‏شود.

طبق اعلامیه ناسا، این همکاری نتیجه یک توافق‌نامه قانونی فضایی بین شرکت هارمونیک و مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا در هانتسویل واقع در آلاباما است. ناسا برای ارسال محتوای ویدئویی خطی ۲۱۶۰p۶۰ از سیستم ارسال ویدئوی انتها به انتهای UHD شرکت هارمونیک استفاده کرده تا بینندگان با مشاهده این فیلم‏ها در انواع تلویزیون‏ها و دستگاه‏های متصل به اینترنت لذت ببرند. رابرت جاکوبز، معاون نایب رئیس ناسا در مقر آژانس واقع در واشنگتن تصریح کرد: همکاری با شرکت هارمونیک این اجازه را به ما می‏دهد تا بتوانیم تصاویر UHD را که با وضوحی ۴ برابر بالاتر از HD هستند، به مردم ارائه کنیم.

وضوح تصویری ۸ مگاپیکسلی تاثیرگذار UHD، زیبایی خیره‏کننده‏ای از فضا را برای بینندگان این شبکه به نمایش می‏گذارد. این شبکه همچنین در اینترنت راه‏اندازی خواهد شد.