پروژکتور کوچک با امکان خلق تصاویر بزرگ از فاصله کم

شرکت ال‏جی به تازگی پروژکتور جدید خود را با نام MiniBeam PF۱۰۰۰U معرفی کرده است.

این دیتا پروژکتور جدید از فناوری با نام Short Distance Focus بهره می‏برد و ال‏جی مدعی است که این پروژکتور از فاصله‏ بسیار کم قادر به خلق تصاویر بزرگ است.

علاقه‌مندان به دیتا پروژکتور به خوبی می‏دانند که برای خلق تصاویر با ابعاد بزرگ باید دستگاه را حدود ۲ تا ۳ متر از پرده نمایش دورتر قرار دهند و از طرف دیگر هرچه فاصله دستگاه به پرده نمایش نزدیک‏تر باشد تصویر کوچک‌تری به‌دست می‏آید.

نصب دیتا پروژکتور در فاصله دور دردسرهای خاص خودش را دارد و از لحاظ ظاهری نیز نمای خوشایندی ندارد.‏ علاوه‌بر این، نور منعکس شده از دیتا پروژکتور هم در فاصله دور باعث می‏شود چشم کسی را که در کنار پرده مشغول به ارائه است آزار دهد، به همین منظور ال‏جی در پروژکتور MiniBeam خود توانسته در فاصله ۳۸ سانتیمتری تصویری برابر با ۱۰۰ اینچ را ایجاد کند.

این دیتا پروژکتور جدید وضوح تصویرfull HD دارد. این در حالی است که وضوح تصویر دیتا پروژکتورهای معمولی بازار آنچنان‌که باید پیشرفت نکرده‏ است و ۸۰۰ در ۶۰۰ و ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل وضوحی مناسب برای یک دیتا پروژکتور معمولی به حساب می‌آید. با این حساب وضوح full HD در این محصول به خودی خود باعث خواهد شد آن را در رده دیتا پروژکتورهای تراز اول قرار دهیم. میزان روشنایی این دستگاه نیز هزار انسی لومنز است و نسبت کنتراست تصویر ۱۵۰,۰۰۰:۱ در این محصول لحاظ شده است.

ال‏جی مدعی است دیتا پروژکتور جدید این شرکت در نوع خود سبک‏ترین محصولی است که می‏تواند از فاصله بسیار اندک تصویر بزرگی را روی صفحه‏نمایش خلق کند؛ این محصول تنها ۹/ ۱ کیلوگرم وزن دارد. پشتیبانی از بلوتوث و ارتباط بی‌سیم باعث می‏شود کاربر به راحتی بتواند پروژکتور ال‏جی را به اسپیکرهای بی‏سیم متصل کند.

امکان سازگاری با دانگل Miracast نیز به کاربر کمک می‏کند تا به‌راحتی محتوای مورد نظر خود را از کامپیوتر و موبایل برای ارائه به دیتا پروژکتور ارسال کند. در حال حاضر هنوز خبری از زمان عرضه این محصول منتشر نشده است و تنها می‏دانیم که پروژکتور MiniBeam قیمتی برابر با ۱۳۵۰ دلار خواهد داشت.