تهیه کپی‌های دیجیتال از یادداشت‌های دستی ساده شد

اگر علاقه به دیجیتالی کردن دست‌نوشته‌هایتان و انتقال آنها به رایانه یا گوشی دارید علاوه بر استفاده از قلم‌های هوشمند و کاغذهای مخصوص می‌توانید از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گیزمگ، اما محصول جدید شرکت Wacom موسوم به Bamboo Spark نیازی به استفاده از قلم الکترونیک ندارد و با استفاده از قلم معمولی نیز می‌تواند اسناد و دست نوشته‌ها را دیجیتال کند.

قلم‌های هوشمند به یک دوربین کوچک هم که روی آنها تعبیه شده نیاز دارند تا بتوانند موقعیت قلم را روی صفحه مشخص کنند. اما Bamboo Spark از برگه‌های هوشمندی استفاده می‌کند که کافی است کاغذ عادی را برای رسم شکل و نوشته بر روی آن قرار داد.

این برگه‌ها از توانایی تشدید جریان الکترومغناطیسی برخوردارند و به خوبی می‌توانند موقعیت هر قلم را شناسایی کنند. بنابراین ثبت دقیق حرکات هر قلم به سادگی ممکن می‌شود. هر یک از برگه‌های هوشمند مذکور که folio نام دارند می‌توانند اطلاعات حداکثر ۱۰۰ صفحه کاغذ را در خود جای دهند. سپس این اطلاعات از طریق یک برنامه ویژه اندرویدی یا iOS همگام و به روز می‌شوند و کاربر می‌تواند از طریق برنامه همراه ویرایش‌های مختصری را انجام دهد. اگر کاربر داده‌های خود را بر روی یک حساب رایگان کلود آپلود کند هم حق انتخاب‌های بیشتری خواهد داشت.

Folio از طریق پورت یو اس بی شارژ می‌شود و با هر بار شارژ تا ۸ ساعت توان فعالیت خواهد داشت. قیمت Bamboo Spark برابر با ۱۶۰ دلار است.