اولین دی‌وی‌دی پلیر اولترا اچ دی بلو-‌ری جهان عرضه شد

تازه‌ترین دی‌وی‌دی پلیر ساخت سامسونگ از نوع اولترا اچ‌دی بلو- ری که دقتی چهار برابر بیش از دستگاه‌های پخش بلو - ری عادی دارد به تازگی روانه بازار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، قرار است این دی‌وی‌دی پلیر به زودی در کشورهای مختلف جهان عرضه شود. دی‌وی‌دی‌های مناسب پخش روی این دستگاه‌ها با ظرفیت حداکثر ۱۰۰ گیگابایت در دسترس هستند و کیفیت آنها دو برابر بیش از دی‌وی‌دی‌های استاندارد بلو - ری است.

میشل زولر رئیس واحد نمایش بصری سامسونگ در اروپا در این مورد گفته است: ما متعهد به گسترش فعالیت‌های خود برای تولید محتوای Ultra HD یا ۴K هستیم. سامسونگ قصد دارد در این زمینه با شرکت‌هایی همچون آمازون، نتفلیکس، British Telecom و Canal Plus همکاری کند. دستگاه پخش دی‌وی‌دی‌های UHD Blu-ray از پورت HDMI ۲.۰a هم بهره‌مند هستند که از استاندارد جدید high dynamic range)HDR) پشتیبانی می‌کند و با دی‌وی‌دی‌های بلو - ری فعلی هم سازگار است. مهم‌ترین مزیت دی‌وی‌دی‌های فوق دقیق موجود، پخش تصاویر روی تلویزیون‌های دارای انحنا با کیفیت مناسب و بدون اختلال در آنها است. قرار است فروش این دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی UHD Blu-ray از آغاز سال ۲۰۱۶ آغاز شود.