امکان سنجش سرعت و حجم اینترنت مصرفی

خبرگزاری مهر: معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از امکان سنجش سرعت و حجم مصرفی اینترنت مشترکان با سامانه مانیتورینگ آنلاین خبر داد و گفت: درصورت شکایت از اتمام زودهنگام اینترنت مشترکان، موضوع رسیدگی خواهد شد.

غلامرضا داداش‏زاده با بیان اینکه مشترکان با نصب اپلیکیشن‌های مربوط به سنجش سرعت و حجم اینترنت می‌توانند از مصرف پهنای باند و سرویسی که اپراتورها ارائه می‌دهند آگاه شوند، ادامه داد: در صورت وجود هرگونه ابهام و شکایت در مورد کم‌فروشی یا اتمام زودهنگام حجم اینترنت مشترکان، این موضوع قابل بررسی و پیگیری از سوی رگولاتوری و سامانه ۱۹۵ خواهد بود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید براینکه سامانه مانیتورینگ آنلاین رگولاتوری مرجعی برای نظارت در حوزه سرعت و حجم دیتای مشترکان است، افزود: رگولاتوری از طریق سامانه نظارت آنلاین، مراجعات حضوری و بازدید از نزدیک اپراتورهای موبایل و اینترنت، موضوع ارائه سرویس در این بخش را پیگیری می‌کند.

داداش‌زاده با بیان اینکه کسب رتبه اول از سوی اپراتور مهم نیست و نگه داشتن این وضعیت از نظر ما دارای اهمیت بیشتری است، افزود: مشکل کم فروشی در ارائه خدمات اینترنت باید حل شود و اپراتورها باید نسبت پهنای باند ارائه شده را به تعداد مشترکان رعایت کنند.