فارنت: امکان غیرفعال کردن آپدیت خودکار برنامه‏ها در نسخه ویندوز ۱۰ بنا به دلایل نامعلوم حذف شده بود، اما بعد از نصب آپدیت تازه منتشرشده تجمعی شماره ۵ (آپدیت تجمعی یا Cumulative Update، تمام آپدیت‏های قبلی خود را هم در بر دارد)، می‏توانید این تنظیمات را تغییر داده و آپدیت‏ها را به صورت دستی نصب کنید.

آپدیت تجمعی شماره ۵ یا KB۳۰۸۱۴۴۸، یکی از سه آپدیتی است که مایکروسافت در روز پنج‌شنبه منتشر کرده است. دو آپدیت دیگر به حل دو مشکل پروسه به‏روزرسانی ویندوز ۱۰ و تجربه‏ای که کاربر در اولین استفاده از ویندوز ۱۰ با آن مواجه می‏شود، می‏پردازند. البته هنوز معلوم نیست که آپدیت تجمعی شماره ۵ چه چیزهای تازه‏ دیگری دارد، زیرا مایکروسافت چیز بیشتری توضیح نمی‏دهد و یادداشت آن تنها می‏گوید که این آپدیت، به بهبود قابلیت‏ها و کارآیی ویندوز ۱۰ کمک می‏کند.

اگر هنوز این به‏روزرسانی را دریافت نکرده‏اید، با سر زدن به بخش آپدیت ویندوز ۱۰ (Settings > Update & Security > Windows Update) مطمئن بشوید که آخرین پچ‏های ویندوز را دریافت کرده‏اید. پس ‏از اینکه آپدیت تجمعی شماره۵ را نصب کردید برنامه استور را باز کنید، در نوارابزار روی دکمه پروفایل کلیک کنید (شکل سر و شانه‏های آدمکی که در سمت چپ جعبه جست‏وجو قرار گرفته است)، سپس از منویی که باز می‏شود تنظیمات را انتخاب کنید. ازآنجا باید بتوانید سوئیچ به‌‏روز‌رسانی خودکار برنامه‏ها را غیرفعال کنید. البته احتمالا هنوز هم می‏خواهید آپدیت برنامه‏ها را به‏محض اینکه منتشر می‏شوند، دریافت کنید.

Richard Hay از وب‌سایت WinSuperSite فکر می‏کند که غیرفعال‌شدن گزینه تغییر وضعیت به‌روزرسانی خودکار برنامه‏ها، نتیجه یک باگ بوده و به محدود کردن عمدی کاربران از سوی مایکروسافت ارتباطی ندارد؛ اما اضافه می‏کند که حتی اگر غیرفعال شدن عمدی بوده باشد، بازگرداندن آن از سوی مایکروسافت نشانه خوبی است. او می‏نویسد: اگر این تغییر از بازخوردی که مایکروسافت از سوی کاربرانش دریافت کرده ناشی شده باشد، در حقیقت مایه دلگرمی است و امیدواریم که توجه مایکروسافت به نظرات، به بخش‏های دیگری نظیر نشان دادن جزئیات آپدیت‏های تجمعی هم سرایت کند.