گوشی‌های 120 هزار تومانی نوکیا

جی‌اس‌ام: نوکیا دو گوشی جدید ارزان‌قیمت معرفی کرده که هم قابلیت اتصال به اینترنت دارند و هم امکان بازی و پخش موسیقی را برای کاربران فراهم می‌کنند.

گوشی‌های نوکیا ۲۲۲ و نسخه دوسیم‌کارته آن، که گوشی‌هایی پایین‌رده‌اند نمایشگر ۴/ ۲ اینچی از نوع QVGA دارند؛ نمایشگری که با استانداردهای امروزی خیلی کوچک محسوب می‌شود، اما برای بازکردن اپرا مینی و موتور جست‌وجوی بینگ کافی است. این گوشی‌ها امکان اتصال به وای‌فای را ندارند و تنها می‌توانند از طریق شبکه ۲G/ EDGE به اینترنت وصل شوند.

شاید این نحوه ارتباط محدودکننده باشد، اما این دو گوشی می‌توانند شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر را باز کنند و پیام‌رسان‌های FB Messaging و GroupMe را نیز روی خود دارند. قیمت این گوشی‌ها بدون مالیات از ۳۷ دلار (حدود ۱۲۰ هزار تومان) شروع می‌شود و ویژگی‌هایی نزدیک به لومیا ۴۳۵ دارد. این دو گوشی دوربین ۲مگاپیکسلی دارند و فقط می‌توانند ویدئوهایی با کیفیت ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل و ۱۵ فریم بر ثانیه ضبط کنند. این گوشی چراغ LED نیز دارد، اما این چراغ بالای گوشی قرار گرفته و به همین دلیل نمی‌شود به‌عنوان فلش از آن استفاده کرد. گوشی‌های سری ۲۲۲ نوکیا در ماه سپتامبر روانه بازار می‌شوند و به احتمال زیاد فقط در برخی بازارهای محدود فروخته می‌شوند.