شرکت نوپای «باترفلای» دوربین امنیتی خانگی هوشمندی ساخته که از توان یادگیری برخوردار است و به تشخیص خودش فیلمبرداری را آغاز یا متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، این دوربین قابل اتصال به اینترنت به کاربران امکان می‌دهد تا از راه دور وضعیت منزلشان را کنترل کنند. البته چنین محصولی برای جاسوسی هم قابل استفاده است.

دوربین مذکور به‌طور بی‌سیم به اینترنت وصل می‌شود بنابراین می‌توان آن را به راحتی در هر کجای منزل قرار داد. در محصول مذکور یک لایه پردازشگر اضافی هم به کار گرفته شده که از قابلیت تحلیل محیط برخوردار است و در صورت تحرک در فضای اطراف فیلمبرداری را آغاز کرده و در صورت ثابت ماندن شرایط و وضعیت محیطی فیلمبرداری را متوقف می‌کند.

این دوربین به اندازه‌ای هوشمند است که می‌تواند هویت افراد را شناسایی کند و اگر فردی که در منزل حضور می‌یابد یکی از ساکنان آن باشد می‌تواند فیلمبرداری را متوقف کند. این توانمندی در مورد حیوانات خانگی هم وجود دارد. به این منظور الگوریتم‌های خاص تحلیل صدا و تصویر به دوربین مذکور افزوده شده است. قرار است الگوریتم‌های جدیدی برای تحلیل برخی اصوات خاص مانند شکستن شیشه به این دوربین اضافه شود که باعث می‌شود امکانات امنیتی دوربین مذکور ارتقا یابد.

آپلود مستقیم ویدئوهای تهیه شده روی اینترنت و فضای ابری ممکن بوده و برای افزایش حریم شخصی و تنظیم دقیق کیفیت ویدئوها هم امکاناتی در نظر گرفته شده است. همچنین برنامه همراه خاصی برای برنامه‌ریزی نحوه ضبط تصاویر توسط این ویدئو طراحی شده که برای استفاده از خدمات مختلف آن باید بین ۱۰ تا ۳۰ دلار پرداخت شود.