امکان انتقال آفلاین داده‌ها به خدمات ابری گوگل

گوگل سرویس جدیدی با نام Offline Media Import/ Export ارائه کرده است که به کاربران پردازش ابری این شرکت موسوم به Cloud Storage امکان می‌دهد داده‌های خود را روی فضای مجازی در اختیار بگیرند.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، این سرویس می‌تواند برای سازمان‌ها و مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار مفید باشد تا حجم وسیعی از داده‌های خود مبتنی بر سیستم‌های رسانه‌ای فیزیکی از جمله نوارها،‌ هارددیسک‌ها، یا درایورهای USB را به فضای ابری انتقال دهند. همچنین کاربرانی که از اینترنت کم‌سرعت یا خدمات اینترنتی گران استفاده می‌کنند، می‌توانند قابلیت مذکور را به کار برند. قابلیت این سرویس شبیه به امکاناتی است که آمازون از سال ۲۰۰۹ به بعد با نام Import/ Export در اختیار کاربران خود گذاشت و به آنها امکان داد داده‌های خود مبتنی بر حافظه‌های فیزیکی به جز نوارها را به خدمات ابری AWS انتقال دهند.

سپس سرویس پردازش ابری AWS پیش از آنکه سیستم‌های سخت‌افزاری را به کاربران برگرداند، اطلاعات آنها را وارد فضای Amazon S۳ می‌کرد. اما گوگل برای سرویس جدید خود امکانات متفاوتی در نظر گرفته است و به دنبال همکاری با یک شرکت خدماتی فرآیند مذکور را تکمیل می‌کند. این سرویس هم‌اکنون با همکاری شرکت Mountain در آمریکا ارائه شده است تا بر اساس آن گوگل به‌صورت فیزیکی حافظه‌های سخت‌افزاری کاربران را در اختیار بگیرد و اطلاعات آنها را به فضای پردازش ابری Google Cloud Storage انتقال دهد.

شرکت Mountain یکی از شرکای گوگل محسوب می‌شود که اوایل سال جاری میلادی به‌صورت مشترک سرویس خدمات ذخیره‌سازی اطلاعات Nearline را راه‌اندازی کردند. این سرویس معادل خدمات ارزان‌قیمت Nearline در شرکت AWS است که به‌ازای ذخیره هر گیگابایت اطلاعات هزینه دریافت می‌کند.