ایسنا: یک منبع آگاه به زنجیره عرضه اپل به بیزینس اینسایدر گفت: اپل در حال حاضر به تامین‌کنندگان خود لنزهای پنج عنصری برای آی‌فون ۶ اس سفارش می‌دهد که برای همکاری با حسگرهای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی طراحی شده‌اند. این قطعات در مرحله تولید انبوه هستند.

همچنین اپل در حال سفارش لنزهای ۶ عنصری برای آی‌فون بعدی است که قرار است پس از آی‌فون ۶ اس و احتمالا برای آی‌فون هفت عرضه شوند. شایعات حاکی از این است که آی‌فون ۶ اس یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل خواهد داشت ولی جزئیات بیشتری درباره این گوشی منتشر نشده است. از آنجا که دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار کوچک هستند، لنزهای این دوربین‌ها به جای شیشه از لایه‌های پلاستیک باکیفیت ساخته می‌شوند.

این لنزهای پلاستیکی کوچک راحت‌تر در دستگاه‌های کوچک قرار می‌گیرند و تولید آنها از لنز شیشه‌ای کم‌هزینه‌تر است. به گفته لارویا در واقع تولید این لنزها تنها یک دلار هزینه دارد. این منبع آگاه در زنجیره عرضه اپل گفت: اگرچه لنز آی‌فون ۶ اس همانند آنچه در دوربین آی‌فون کنونی وجود دارد از پنج عنصر ساخته خواهد شد ولی مشخصات بالاتری خواهد داشت تا با حسگر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید سازگار باشد. حسگر آی‌فون کنونی هشت مگاپیکسل است.