انتظار برای کاهش قیمت‏ها کاروکاسبی ‏مان را کساد کرد

اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم دست نگه داشته‏اند و خرید نمی‏کنند، چراکه این تصور را دارند که با برداشته شدن تحریم‏ها و ورود شرکت‌های خارجی به بازار قیمت‏ها ارزان‌تر شوند.

سید مهدی میرمهدی اظهار کرد: در حال حاضر رکودی در بازار سایه انداخته که حتی با توجه به کاهش قیمتی که برای بسیاری از کالاها در بازار دیجیتال و سایر بازارها صورت گرفته هم تمامی ندارد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ادامه داد:‏ در بسیاری از بازارها، بخش‏های ماشین‏های اداری، شبکه، سخت‌افزار و نرم‌افزار با کاهش قیمت مواجه بوده‏ایم. ولی این کاهش قیمت در بازار خودرو بیشتر محسوس بوده به این دلیل که در بازار خودرو قیمت‏ها بالاتر است و این کاهش بر حسب قیمت‏ها صورت گرفته است. او افزود: برای مثال ماشینی که ۲۰ تا ۵۰ میلیون قیمت دارد، نسبت به یک لپ‏تاپ که با قیمت سه میلیون تومان فروخته می‏شود، کاهش قیمت‏ها متفاوت بوده است و مثلا حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

این کاهش قیمت در بازار دیجیتال مثل خودرو مشاهده نمی‏شود و نامحسوس است.

میرمهدی با تاکید براینکه رکود در بازار تشدید شده است، گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم دست نگه داشته‏اند و خرید نمی‏کنند چراکه این تصور را دارند که با برداشته شدن تحریم‏ها و ورود شرکت‌های خارجی به بازار قیمت‏ها ارزان‌تر شوند. این فعال بازار دیجیتال ادامه داد: برای مثال در مجتمع‏های ما که روزانه دو تا سه لپ‏تاپ فروخته می‏شد، هم‏اکنون به صورتی شده که گاه روزی یک فاکتور هم نمی‏زنند و برخی از فروشندگان به‌دلیل عدم پرداخت هزینه‏ های سربار خود از قبیل برق، کارگر و... به اتحادیه نامه می‏زنند و تقاضای تعطیلی واحدهای خود را دارند. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: امیدوار هستیم با بازگشایی مدارس و دانشگاه‏ها رکود حاکم بر بازار ضعیف‏تر شود و از طرف دیگر اقدامات عملی در جهت رفع تحریم‏ها انجام شود و این رکود از اقتصاد کشور خارج شود تا فضای کسب‏وکار رونق گیرد.