رونمایی ال‏جی از نسخه  1/ 10 اینچی تبلت جی پد 2

ال‏جی تبلت جدید G Pad II ۸.۰ را به‌صورت اختصاصی برای کره‌جنوبی معرفی کرد. با اینکه دستگاه قابلیت‏های جالبی نظیر درگاه یواس‏بی با اندازه کامل و قلم استایلوس دارد، اما بسیاری از این قابلیت‏ها با وجود پردازنده اسنپ دراگون ۲۱۰ و ۵/ ۱ گیگابایت رم ارزش خود را از دست می‏دهند.

به گزارش فارنت با این حال قرار نیست ال‏جی از قطعات ضعیف معمول برای تمام تبلت‏های آینده‏اش استفاده کند به طوری کهG Pad II ۱۰.۱ جذابیت‏های بیشتری را در سخت‏افزار جا داده است. به گزارش فارنت در این محصول جدید از صفحه‏نمایش با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل استفاده شده است که این میزان اساسا کمترین میزان برای تبلت‏های ۱۰ اینچی محسوب می‏شود. اما ویژگی‏های دیگر آن قابل تامل‌اند از جمله چیپست اسنپ دراگون ۸۰۰ اندکی قدیمی شده اما هنوز هم قدرت زیادی در اختیار کاربر قرار می‏دهد. ۲ گیگابایت رم برای اندروید ۵.۱.۱ بیش از حد نیاز است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (به‏علاوه پشتیبانی از حافظه میکرو اس‏دی) اگر عالی نباشد، حداقل پایین‏تر از انتظار کاربر نخواهد بود.

G Pad II ۸.۰ دو رنگ برنزه و نوعی بنفش دارد که باتری ۷۴۰۰ میلی‏آمپری را در خود جای داده است. دوربین پشت و جلو به ترتیب ۵ و ۲ مگاپیکسل هستند. به نظر می‏رسد موارد اضافی که در نسخه ۰/ ۸ وجود داشت، در اینجا حذف شده باشد. طبق معمول، ال‏جی امیدوار است که دل مشتریان را با چند قابلیت اضافی نرم‏افزاری به دست بیاورد؛ یعنی چیزهایی مثل حالت خواندن در تبلت که میزان نور آبی در صفحه را برای مطالعه کاهش می‏دهد یا قابلیت استفاده از چند پنجره. تبلت G Pad II ۱۰.۱ مایکروسافت آفیس را به صورت پیش‏فرض نصب‏شده در خود دارد و ۱۰۰ گیگابایت حافظه oneDrive مایکروسافت را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد.

در حال حاضر هردو مدل‏ بدون سیم‌کارت و LTE این تبلت قیمت مشخصی ندارند، قرار است که این کمپانی ماه بعد در برلین تبلت جدید خود را در نمایشگاه IFA به نمایش بگذارد.