فارنت: کم‌کم به روزهایی نزدیک می‌شویم که نشان‌‌دهنده گذشت یک‌ ماه از عرضه ویندوز ۱۰ مایکروسافت هستند. میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان با دانلود و نصب این نسخه جدید از سیستم ‌عامل ویندوز، زمان کافی به‌منظور تعامل با آن و مشخص‌کردن نقاط قوت و ضعف آن از دید خود را داشته‌اند.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط Brandwatch که بازخورد کاربران نسبت به ویندوز ۱۰ را بررسی می‌کند، تعداد افرادی که ویندوز ۱۰ را دوست دارند در مقایسه با کاربرانی که از این نسخه از سیستم‌ عامل ویندوز متنفرند بیشتر است. به‌طور کلی ۹۲ درصد از پاسخ‌ها مثبت بوده‌اند، اما Brandwatch اعلام کرده این خصومت با شیب کندی در حال افزایش است. در این مطالعات همچنین بررسی روی محبوب‌ترین قابلیت‌ها و البته ویژگی‌های مثبت و منفی این سیستم‌ عامل انجام شده است.

کورتانا در صدر محبوب‌ترین قابلیت‌ها قراردارد و ۸۰ درصد از کاربران به این دستیار دیجیتالی ابراز علاقه کرده‌اند! پس از این قابلیت، مرورگر اج، قابلیت ادغام با ایکس‌باکس، منوی استارت، امکان بهره‌گیری از چندین دسکتاپ، Action Center و نهایتا نوار وظیفه قراردارند.

در لیست نرم‌افزار Office Suite تنها ۴۰ درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که تجربه‌ای مثبت و خوشایند با آن پشت سر گذاشته‌اند. در نظر داشته باشید که جامعه مطالعاتی لحاظ شده در این بررسی تنها ۷هزار نفر را شامل شده است.