سامسونگ درحال آماده‌سازی تبلت مجهز به ویندوز 10

تبلت‌های ویندوزی تاکنون موفقیت تبلت‌های اندرویدی و آی‌پد را نداشته‌اند اما حالا مایکروسافت با ویندوز ۱۰ قصد تغییر اوضاع را دارد، به همین دلیل سامسونگ هم طبق شایعات اخیر قصد بازگشت به عرصه تبلت‌های ویندوزی را دارد.

به گزارش فارنت، سامسونگ پیش از این تبلت‌هایی تحت عنوان Ativ با سیستم‌عامل ویندوز عرضه کرده بود اما تبلت‌های اندرویدی گلکسی طرفداران بسیار بیشتری دارند. حالا که مدت نسبتا زیادی از عرضه آخرین مدل Ativ می‌گذرد شایعه‌ای از چین خبر از بازگشت سامسونگ به ویندوز را دارد. ظاهرا این شرکت کره‌ای در حال کار روی یک تبلت ۱۲ اینچی با ویندوز ۱۰ است که از صفحه‌نمایش Super AMOLED، پردازنده ۱۴ نانومتری Intel Core M، چهار گیگابایت رم و همچنین قلم S-Pen بهره می‌برد.

به این ترتیب ظاهرا جانشین Galaxy Note Pro ۱۲.۲ آن هم با صفحه‌نمایش Super AMOLED، چیپ‌ست قوی‌تر و سیستم‌عامل کارآتر در راه است. این تبلت ظاهرا قرار است ۶/ ۲ میلی‌متر ضخامت و ۶۰۰ گرم وزن داشته باشد که برای یک تبلت ویندوزی در این اندازه و مشخصات عالی‌ است. با وجود اینکه وضوح تصویر مشخص نیست اما احتمالا سامسونگ از پنل ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل، ۳۲۰۰×۱۸۰۰ پیکسل یا گزینه بهتر ۳۸۴۰×۲۴۰۰ پیکسل استفاده خواهد کرد تا کیفیت تصویر به کمک فناوری Super AMOLED بی‌رقیب باشد. البته هنوز مشخص نیست که شایعه تا چه حد واقعیت دارد اما امیدواریم سامسونگ در آینده نزدیک (شاید در نمایشگاه IFA ماه آینده) از این تبلت پرده‌برداری کند.