سامسونگ می‌خواهد به همه مردم  کره زمین اینترنت بدهد

آی‌تی ایران: به دنبال بلندپروازی‌های شرکت‌هایی چون گوگل و افرادی مانند الون ماسک در ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای همه مردم جهان حالا سامسونگ هم می‌خواهد یک دسترسی همگانی به اینترنت در جهان ایجاد کند. مقاله‌ای که توسط فروغ‌خان، مدیر بخش تحقیقات سامسونگ در دالاس آمریکا منتشر شده، حاوی جزئیاتی از ارائه اینترنت از طریق ۴۶۰۰ ماهواره به ۵ میلیارد ساکن کره زمین است که بر این اساس برای هر نفر در ماه ۲۰۰ گیگابایت ظرفیت دسترسی به اطلاعات به وجود خواهد آمد. سامسونگ البته اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۸ میزان تبادل داده در اینترنت به یک زتابایت (یک میلیارد گیگابایت) خواهد رسید.

با این ایده حالا سامسونگ به بخشی پاگذاشته که پیش از این ایلان ماسک (بنیان‌گذار تسلا) و ریچارد برانسون با سرمایه‌گذاری روی اینترنت ماهواره‌ای به آن وارد شده بودند.

طرح ریچارد برانسون با عنوان ONE WEB هم مشابه آنچه سامسونگ ارائه داده، متشکل از پرتاب ۶۴۸ ماهواره (سامسونگ پرتاب ۴۶۰۰ ماهواره را در طرح خود اعلام کرده) است.

به نوشته خان، ماهواره‌های سامسونگ اطلاعات را با مدل انتقال امواج میلی‌متری یا امواجی که دارای فرکانس بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز هستند، انجام می‌دهند. این فرکانس اجازه انتقال چندین ترابایت اطلاعات را در هر ثانیه می‌دهد. طیف‌های آماده فرکانس از این طریق برای لینک‌های آپلود ۷۵/ ۵۷ گیگاهرتز و برای لینک‌های دانلود روی ۲/ ۵۶گیگاهرتز است و همچنین ۳۸.۷۵ برای ارتباطات بین خود ماهواره‌ها است.

موضوع دیگر در این زمینه حضور این گروه از ماهواره‌ها در مدارهای نزدیک به زمین است. ایلان ماسک از طریق پروژه SpaceX می‌خواهد ماهواره‌های خود را در ۴۰۰ مایلی (۶۴۰ کیلومتری) زمین قرار دهد در حالی که سامسونگ ۹۰۰ مایلی (۱۴۴۰ کیلومتری) زمین را برای ماهواره‌های خود در نظر گرفته است. ایستگاه بین‌المللی فضایی در ۲۵۰ مایلی (۴۰۰ کیلومتری) کره زمین قرار دارد. این گزارش همچنین جزئیات فنی دیگری در مورد Latency یا شبکه مادر مورد نیاز برای راه‌اندازی چنین شبکه‌ای را انتشار داده اما به این پرسش پاسخ نداده که چرا از نظر بازار و تجارت راه‌اندازی چنین شبکه‌ای مهم است و چرا چند گروه و شرکت به این علاقه دارند که زودتر از بقیه این شبکه را راه بیندازند.