رونمایی سامسونگ از پرچمداران جدیدش

دنیای اقتصاد: پنج‌شنبه هفته گذشته سامسونگ از دو گوشی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج+ به همراه امکانات جدید نرم‌افزاری رونمایی کرد.

گلکسی نوت ۵ با صفحه نمایش ۷/ ۵ اینچی از رزولوشن QHD پشتیبانی می‌کند. این گوشی تنها در یک نسخه و با پردازنده‌ Exynos ۷۴۲۰ روانه‌ بازارهای جهانی می‌شود. گلکسی نوت ۵ به اندروید ۱/ ۵ به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز مجهز شده است. دوربین این گوشی دارای ۱۶مگاپیکسل به همراه لرزشگیر اپتیکال و لنز با دیافراگم F/ ۱.۹ است. دوربین جلو نیز ۵ مگاپیکسل است.

از قابلیت‌های جالب این گوشی توانایی نوشتن با قلم S-Pen روی صفحه نمایش خاموش است. گلکسی نوت ۵ با وزن ۱۷۱ گرم در چهار رنگ طلایی، خاکستری، بلک سفایر و سیلور تیتانیومی عرضه شده است. گوشی دیگری که سامسونگ در این مراسم معرفی کرد گلکسی S۶ Edge Plus نام دارد.

نمایشگر این گوشی ۷/ ۵ اینچ با لبه‌های خمیده است؛ نمایشگری که با رزولوشن QHD تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ را برای این گوشی به همراه می‌آورد. دوربین اصلی گوشی، ۱۶ مگاپیکسل و دوربین جلو آن نیز ۵ مگاپیکسل است. این گوشی هم مثل نوت ۵ از سیستم پرداخت سامسونگ پشتیبانی می‌کند. این گوشی از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و با حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴بیتی عرضه می‌شود. گلکسی اس ۶ اج پلاس سامسونگ در رنگ‌های آبی مشکی کبود، طلایی سفید، نقره‌ای و مروارید سفید عرضه می‌شود.