خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت گفت: اکنون ارزش خطوط دو و سه بالای یک میلیون تومان است اما برخی خطوط ۲ با توجه به صفر بودن، ارزشی حدودا دو میلیونی دارند.

افشار فروتن لاریجانی با اشاره به اینکه مدت زمانی است ارزش خطوط ۲ از ۳ همراه اول بیشتر شده است، اظهار کرد: در اوایل که موبایل واگذار شد، سرشماره تمامی خطوط ۰۹۱۱ بود و با کدهای یک یا دو شروع می‌شدند اما بعدها آمدند سرشماره را براساس هر شهرستان تغییر دادند.

وی گفت: به عنوان مثال سرشماره ۰۹۱۳ و ۰۹۱۱ مختص اصفهان و مازندران شد. پیش از اینکه سرشماره تغییر کند، کدهای اول بعد از ۰۹۱۱ تعیین کننده موقعیت جغرافیایی افراد براساس شهرستان بود. رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت با بیان اینکه تهران بر این اساس سرشماره ۰۹۱۲ را گرفت، گفت: کد ۳ برای سرشماره تهران زودتر از کد ۲ عرضه شد و از این جهت قدمت بیشتر و به تناسب قیمت بالاتری داشت.

وی درباره دلیل جابه‌جایی ارزش این خطوط گفت: یکی از دلایل تقاضای بازار بود که رفته رفته به شکل ترتیبی شد و مردم ارزش خطوط را طبق اعداد ۱، ۲، ۳ و... حفظ کردند.

وی خاطر نشان کرد: عامل دیگر نیز عرضه سیم‌کارت‌های صفر، کد ۲ تا همین اواخر بود که منجر شد ارزش این کدها بالا رود. فروتن تصریح کرد: اکنون ارزش خطوط دو و سه بالای یک میلیون تومان است اما برخی خطوط کد ۲ با توجه به صفر بودن ارزشی حدودا دو میلیونی دارند.

وی همچنین در ارتباط با اختلاف قیمت خطوط معمولی همراه اول در بازار گفت: ارزش کد یک معمولی بالای دو میلیون تومان است و خطوط کد ۲ اگر صفر نباشند اختلافی یک میلیون تومانی با این خطوط دارند. او افزود: اختلاف کد ۲ با ۳ هم معمولا در حد ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است و باقی خطوط هم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان با یکدیگر اختلاف قیمت دارند.