آی تی ایران: پیشرفت‏های ابزارهای پوشیدنی به ساخت یک سیستم کنترلی که با استفاده از سنسورهای مختلف روی پوست نصب می‌شود منجر شده است.

سیستم جدید iSkin نام دارد و توسط محققان آلمانی توسعه داده شده و به وسیله آن می‏تواند دستگاه‏های موبایلی را با استفاده از لمس پوست کنترل کرد. محققان انستیتو انفورماتیک مکس پلانک در دانشگاه Saarland نمونه‏های اولیه از این سیستم کنترل لمسی را در سایزها و مدل‏های مختلف تهیه کرده‏اند که می‏تواند جلوی بازو، پشت گوش یا روی انگشت نصب شود.

با استفاده از سنسورها لمس نقاط مختلف دستگاه می‏تواند عملکردهای مختلفی داشته باشد مثلا پاسخ به تماس تلفنی، پخش موسیقی یا کم و زیاد کردن صدای دستگاه. همچنین یک کیبورد تا شدنی نیز که قابلیت اتصال به ساعت هوشمند را دارد (و می‏تواند برای تایپ روی دست مورد استفاده قرار گیرد) طراحی شده است.

طراحی iSkin به شکلی نرم و قابل انعطاف صورت گرفته و به گفته سازندگان آن با سخت‏افزارهای فعلی قابل مقایسه نیست.

مارتیک وایگل که روی این ایده جدید کار می‏کند می‏گوید: دستگاه‏های الکترونیک فعلی که روی دست یا سر قرار می‏گیرند به هیچ وجه راحت نیستند، اما سنسورهای ما از جنس قابل انعطافی ساخته‏ شده‏اند و فضای قابل توجه و گسترده‏ای را روی پوست در اختیار کاربر قرار می‏دهند.