فارنت: در ماهی که گذشت، تصاویر اولین ساعت هوشمند گرد سامسونگ که انتظار می‏رود تا دی‏ماه امسال معرفی شود، درز می‏کردند.

در سامسونگ، بر این ساعت که GEAR A نام دارد، نام رمزی Orbis قرار داده شده بود و به‌تازگی ویژگی‏ها و جزئیات آن در اختیار عموم قرار گرفت. حتی خود سامسونگ وجود برخی ویژگی‏ها را تایید کرده است. با این‏حال هنوز Gear A به صورت رسمی معرفی نشده است. شاید شرایط به‌زودی تغییر کند.

گفته می‌شود حداقل سه نسخه از این ساعت موجود خواهد بود. شماره مدل‏ها به ترتیبSM-R۷۲۰، SM-R۷۳۰ و SM-R۷۳۲ است و ظاهرا این مدل‏ها نام رمزی خود را حفظ خواهند کرد. در خود شرکت سامسونگ، ساعت‏ها به ترتیب SM-R۷۲۰ با نام Orbis ۱، SM-R۷۳۰ با نام Orbis S۲ و SM-R۷۳۲ با نام Orbis classic شناخته می‏شوند. در این لحظه دقیقا مشخص نیست که تفاوت بین این سه مدل چه خواهد بود. شاید سامسونگ هم راه اپل را برود و ساعت هوشمندش را با استفاده از مواد مختلف عرضه کند.

شاید تفاوتی در میان نوع اتصال آنها وجود داشته باشد، همان‏طور که قبلا شنیده‏ایم، یک نسخه از Gear A علاوه‌بر بلوتوث و وای فای، توانایی استفاده از اینترنت سیم‌کارت را هم خواهد داشت. Gear A یا در ۲۲ مرداد یا در نمایشگاه IFA در چند روز آینده در برلین، معرفی خواهد شد. شایعه شده که ساعت از صفحه لمسی Super AMOLED ۱.۶۵ اینچی و رزولوشن ۳۶۰×۳۶۰، چیپ‌ست Exynos ۳۴۷۲، ۷۶۸ مگابایت رم، ۴ گیگابایت فضای داخلی، NFC، یک شمارشگر ضربان قلب و باتری ۲۵۰ میلی ‏آمپری بهره می‏برد.