خبرگزاری مهر: محققان انگلیسی موفق به ساخت و توسعه اختراع متفاوتی شده‌اند که با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی ساخته شده و با قرار دادن آن روی اسمارت‌فون‌ها می‌توان به تصویربرداری پرداخت.

چند سالی است که آژانس فضایی لندن در حال توسعه اختراعی متفاوت با نام Ultrascope است. این تلسکوپ open-source و قابل دانلود است که می‌توان آن را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ساخته و با قطعات روباتیک ساده کنترل کرد. این تلسکوپ روی اسمارت فون قرار گرفته و با استفاده از دوربین اسمارت‌فون‌ها عکسبرداری می‌کند.

کاربران نمی‌توانند تمام اجزای Ultrascope را با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی در اختیار داشته باشند به همین دلیل محققان انگلیسی به دنبال راه‌حلی بودند که بتوان تلسکوپی ساده و ارزان را در اختیار داشت.اگر هزینه خرید یک اسمارت فون هوشمند در نظر گرفته نشود باید گفت تمام کیت‌ها حدود ۳۱۲ دلار قیمت دارند و با ابزارهای بسیار ساده‌ای می‌توان آنها را در منزل مونتاژ کرد. این تلسکوپ می‌تواند با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کرده یا از موتور خود برای تمرکز روی اجرام آسمانی مثل ستاره‌ها و سیاره‌ها استفاده کند. تلسکوپ Ultrascope با استفاده از دوربین اسمارت فون و اتصال به اینترنت می‌تواند تمامی عکس‌های ثبت شده را برای بررسی بیشتر به cloud بفرستد.