اولین صفحه نمایش۶اینچی 4K AMOLEDجهان

فارنت: جای تعجب نیست که شرکت‌های تولیدکننده صفحه‏ نمایش برای استفاده از تولیدات به‏روز خود در گوشی‏های هوشمند به دنبال تولید محولاتی با رزولوشن ۴K باشند.

IGZO پنل شارپ یکی از معروف‏ترین محصولات تولیدی در این زمینه است که با اندازه ۵/ ۵ اینچ از تراکم ۸۰۶ پیکسل در هر اینچ بهره می‏برد. با این اوصاف AMOLED تکنولوژی است که هنوز به این سطح راه نیافته است. اگرچه انتظار داریم شرکت‌هایی مانند سامسونگ یا ال‏جی اولین‏ شرکت‌های تولیدکننده محصولی با این رزولوشن و از این نوع باشند، اما شرکتی کمتر شناخته شده به نام Everdisplay اعلام کرده در حال توسعه صفحه‏ نمایش AMOLED با اندازه ۶ اینچ و رزولوشن ۴K است.

این محصول نهایتا باعث خواهد شد تراکم ۷۳۴ پیکسل در بازاری که فعلا بالاترین مقدار برای صفحه‏نمایش‏های آن ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ است به‌دست آید. با این اوصاف مدنظر داشته باشید که صفحه ‏نمایش‏های ۴K روی گوشی‏های هوشمند به‌منظور استفاده‏های معمولی به هیچ‌وجه لازم نیستند. در واقع با چشمان غیرمسلح به سختی می‏توانید پیکسل‏های موجود در صفحه ‏نمایش‏های Quad HD را مشاهده کنید، بنابراین دو برابر کردن این رزولوشن عملا سودمند به ‏نظر نمی‏رسد.

نهایتا این افزایش رزولوشن می‏تواند در بهره‏گیری از دستگاه‏های هوشمند در هدست‏های واقعیت مجازی یا استفاده از هدست‏های مجازی که از صفحه ‏نمایش مستقل بهره نمی‏برند موثر و مفید واقع شود. با توجه به اینکه در این موارد صفحه‏ نمایش‏ها دقیق در جلوی صورت شما قرار می‏گیرند بهترین گزینه آن است که تا حد امکان تراکم پیکسل بالاتر رود.