روباتی به نام «hitchBOT» با ایستادن در کنار جاده‏ها و سوارشدن در اتومبیل‏های شهروندان با موفقیت سراسر کانادا و آلمان را پیمود و لاشه آسیب‏دیده آن به‌تازگی درآمریکا پیدا شده است.

به گزارش «ایسنا» تیم hitchBOT از ماه ژوئیه تصمیم گرفت پیاده‏روی این روبات را در سراسر آمریکا آزمایش کند. این پیاده‏روی دو هفته طول کشید و اواخر هفته گذشته لاشه نابود شده روبات در فیلادلفیا پیدا شد. روبات hitchBOT توسط دکتر دیوید هریس اسمیت از دانشگاه مک‏مستر و دکتر فراوکه زلر از دانشگاه رایرسون کانادا طراحی شده بود. این روبات به خودی خود قادر به حرکت نبود و رانندگان انسانی باید آن را از کنار جاده برمی‏داشتند و باتری‏های آن را با استفاده از داشبورد خودرویشان شارژ می‏کردند و آن را تا مکانی می‏رساندند.

آنها در نهایت روبات را در کنار جاده پیاده می‏کردند تا راننده دیگری آن را سوار اتومبیل خود کند. این روبات مجهز به هوش مصنوعی و یک میکروفن و دارای توانایی‏های شناخت کلام و پردازش کلام بود این موضوع امکان داشتن مکالمه با همراهان انسانی در اتومبیل را می‏داد. روبات hitchBOT همچنین مجهز به جی‏پی‏اس و ۳G Wi-Fi بود و این امر امکان دسترسی آن به اینترنت، ارسال توئیت و آگاهی از مکان جغرافیایی‏اش را فراهم می‏کرد. سفر این روبات در آمریکا در ۱۷ ژوئیه و از شهر بوستون آغاز شد. با این حال، هفته گذشته سازندگان آن عکسی از بدنه به‏شدت آسیب‏دیده آن در فیلادلفیا که قابل‏ تعمیر نیست دریافت کردند.