مادربوردهای سری Z170 ایسوس از راه رسیدند

دنیای اقتصاد: ایسوس رسما از مادربوردهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake رونمایی کرد. پس از ماه‌ها انتظار ایسوس به‌طور رسمی رده کامل مادربوردهای Z۱۷۰ خود را که مبتنی بر پردازنده‏های Skylake اینتل طراحی و ساخته شده‏اند، معرفی کرد. مادربوردهای حرفه‏ای ROG و مدل‏های متوسط Pro Gaming، قابلیت‏های متنوع ماردبوردهای Deluxe و مادربوردهای سری TUF مجهز به فناوری‏های اختصاصی برای اطمینان از بهترین پایداری عملکرد، کارآیی آسان و گزینه‏های کامل برای به ‏روز رسانی هستند و از پردازنده‏های نسل ششم اینتل Core™ بهره می‌برند. نسل دوم T-Topology ایسوس، سطوح جدیدی برای اورکلاک حافظه‏های DDR۴ فراهم می‏کند. در این روش، یک طراحی اختصاصی باعث کاهش تقابل و اتصال نویزها می‏شود و از طریق تنظیم زمانبندی انتقال سیگنال‏ها، پایداری و سازگاری حافظه را تضمین می‏کند.

یکی دیگر از فناوری‏های اختصاصی ایسوس ۵-Way Optimization است که به صورت پویا بخش‏های ضروری سیستم را براساس نوع کاربرد بهینه‌سازی می‌کند. مادربوردهای جدید ایسوس به درپوش پمپ آبی نیز مجهز شده‌اند تا کاربران بتوانند سرعت آن را از طریق بایوس UEFI یا ویندوز ارتقا دهند. مادربورد Sabertooth Z۱۷۰ Mark ۱ عملیات خنک‏ کنندگی و نظارت بر سیستم توسط قابلیت‏های کامل TUF Ice، Thermal Radar ۲ و TUF Detective ۲ ارائه و کاربران می‏توانند این امکانات را از طریق نرم‏افزار Thermal Radar یا توسط ابزارهای موبایل به راحتی کنترل کنند. مادربوردهای سری جدید Z۱۷۰ ایسوس به پورت USB ۳.۱ از نوع A و نوع C مجهز شده‏اند تا سرعت انتقال اطلاعات را برای کاربران تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش دهند.

علاوه‌بر این، ایسوس اولین پنل جلوی ۱۰۰W UPD را همراه با دو درگاه نوع C ارائه کرده است. مادربورد جدید Maximus VIII Extreme ایسوس اولین مادربورد Z۱۷۰ است که از کانکتورهای U.۲ و Thunderbolt ۳ روی بورد پشتیبانی می‏کند. مادربوردهای Z۱۷۰-Premium و Z۱۷۰-Pro ایسوس هم به ترتیب از پورت‌های Thunderbolt ۳ و Intel USB ۳.۱ پشتیبانی می‏کنند. تمام مادربوردهای Z۱۷۰ ایسوس از جدیدترین رابط PCI Express® و درایوهای SSD نوع M.۲ NVM Express برای افزایش سرعت انتقال تا ۳۲ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‏کنند.