افزایش کاربر اینترنت از 2/ 3 میلیون به ۲۰ میلیون نفر ظرف ۲ سال

خبرگزاری فارس: باوجود ارائه آمارهای ده‌ها میلیونی از کاربران و ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال‌های گذشته، وزیر ارتباطات در برنامه دیدار با وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان در تشریح اقدامات اخیر برای توسعه اینترنت گفت: ۲ سال پیش تنها ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت استفاده می‌کردند، اکنون این آمار به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات پس از دیدار با وزیر اقتصاد این کشور در مقابل خبرنگاران برای پاسخگویی به سوالاتشان اعلام کرد که در این برنامه درباره موضوعات متفرقه به سوالات پاسخ نمی‌دهد و تنها پاسخگوی سوالات درباره موضوع دیدار خواهد بود. این در حالی بود که وی مقابل رسانه‌های تصویری به موضوعات فیلترینگ هوشمند و کیفیت اینترنت پاسخ گفت. واعظی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای فیلترینگ هوشمند، گفت: این پروژه در سه مرحله اجرایی خواهد شد و به جای اینکه برای اجرای آن با یک شرکت خارجی قرارداد منعقد کنیم به دلیل حساسیت‌ فیلترینگ و نیاز به بومی بودن این فناوری ترجیح دادیم از متخصصان داخلی برای طراحی فیلترینگ هوشمند بهره‌ ببریم.

وی افزود: از این رو با تعدادی دانشگاه و مرکز علمی برای طراحی این پروژه مذاکره کردیم و مرحله اول فیلترینگ هوشمند توسط آنها اجرایی شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای فیلترینگ هوشمند هستیم، اعلام کرد: دانشگاه‌های همکار باید نتایج قراردادهایی را که برای این منظور بارها منعقد شده سریع‌تر آماده کنند، اما به این موضوع نیز واقفیم که طرف‌های قرارداد از تمام امکانات و تمام ظرفیت خود برای اجرای سریع‌تر پروژه استفاده می‌کنند.