همکاران سیستم: گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰هزار شرکت در سراسر جهان نسخه ویژه Android for Work را مورد استفاده قرار می‌دهند. گوگل با این نسخه می‌کوشد سیستم عامل موبایلی خود را برای کسب‌و‌کارها کاربردی‌تر کند.


در حالی که دستگاه‌های اندرویدی بین کاربران جهانی محبوبیت فراوان دارند، سازگاری این محصولات با کسب‌و‌کارها به کندی انجام شده و در این زمینه نگرانی‌های امنیتی و مدیریتی فراوانی وجود داشته است، اما گوگل هم‌اکنون تلاش می‌کند این نگرانی‌ها را برطرف کند. گوگل توضیح داد که هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار سازمان بزرگ از جمله بانک جهانی، ارتش آمریکا و شرکت بیمه Guardian Life در حال آزمایش، استقرار یا استفاده از Android for Work هستند. به گفته گوگل شرکت Woolworths درحال استانداردسازی اندروید برای استفاده در دستگاه‌های سازمانی است و شرکت بیمه Guardian Life نیز Android for Work را مستقر کرده است تا به کارمندان و آژانس‌های وابسته به خود امکان دهد در هر مکانی که هستند بتوانند از دستگاه شخصی خود با اهداف سازمانی استفاده کنند. «دانیل جانسون» مدیر فناوری شرکت Guardian Life توضیح داد: «ما با استفاده از نسخه سازمانی اندروید می‌توانیم دستگاه‌های مبتنی بر این محصول را تحت قانون استفاده از دستگاه شخصی در محیط سازمانی (BYOD) به صورت ایمن‌تر و مدیریت‌پذیرتر مورد استفاده قرار دهیم».


ایده اصلی برای استفاده از Android for Work این است که امنیت و قابلیت‌های مدیریتی بیشتر برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید ارائه شود.